نماینده ترکیه در سازمان ملل: امارات در یمن مرتکب جنایت جنگی شده ‌است

تهران- ایرنا- نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در پیامی به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، امارات متحده عربی را متهم کرد که در یمن مرتکب جنایت جنگی شده‌ است.

نماینده ترکیه در سازمان ملل: امارات در یمن مرتکب جنایت جنگی شده ‌است

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «فریدون سنیرلی اوغلو» در این پیام به سیاست‌های مخرب امارات متحده عربی برای سرکوب جنبش‌های دموکراتیک در منطقه و تلاش برای تسلط بر منطقه اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه امارات متحده عربی باعث مرگ شمار بسیاری در یمن شده و از سیاست گرسنه نگهداشتن میلیون‌ها یمنی به عنوان سلاح استفاده می‌کند، تأکید کرده است: آنچه که امارات در یمن انجام می‌دهد، جنایت جنگی است.

نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل افزود: سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی تأکید کردند که امارات نیروهای مزدور به یمن اعزام می‌کند، از کودک سربازان در این جنگ استفاده و از گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده حمایت مالی می‌کند.

اوغلو همچنین به بحران لیبی پرداخته و تأکید کرده است: امارات تلاش کرد تا دولت لیبی را که توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود سرنگون کند و با بمباران غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی مرتکب جنایت جنگی شده است، قطعنامه شورای امنیت درباره ممنوعیت ارسال سلاح به این کشور را نقض کرده و همچنین مزدورانی از سوریه، سودان و چاد به لیبی اعزام کرده است.

وی در این پیام همچنین به موضوع محاصره غیرقانونی کشور قطر توسط امارات متحده عربی و نقش این کشور در بی‌ثبات کردن اوضاع در سومالی اشاره کرده است.

نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد در پایان از شورای امنیت خواسته است تا امارات متحده عربی را به دلیل تهدید صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در برابر قانون بین‌المللی و حقوق‌بشری پاسخگو نگه دارد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان