آمار فروش سلاح در آمریکا همچنان صعودی است

تهران- ایرنا- گزارش «نظام ملی کنترل سوابق کیفری» پلیس فدرال امریکا (اف.بی.آی) نشان می‌هد که آمار فروش سلاح در این کشور در ماه ژوئن (۱۲ خرداد/ ۱۱ تیر) افزایش یافته و در بررسی این سوابق به رکورد تازه‌ای رسیده است.

آمار فروش سلاح در آمریکا همچنان صعودی است

به گزارش پنجشنبه فایننشال تایمز، آمار بررسی سوابق کیفری در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 71 درصد افزایش یافته و به 3 میلیون و 900 هزار فقره رسیده است.
این آمار در ماه مارس به 3 میلیون و 700 هزار مورد رسیده بود اما در ماه ژوئن این رکورد شکسته شد.
شیوع گسترده کرونا و اعتراض‌ها در پی کشته شدن «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.
اف.بی.آی شمار کل سلاح‌های فروخته‌ شده را اعلام نکرده است. بررسی سوابق کیفری خریداران سلاح نشان‌دهنده میزان فروش نیست زیرا همه خریداران نیازی به بررسی سوابق کیفری ندارند.
تحلیل‌های فایننشال تایمز نشان می‌دهد که حدود 2 میلیون و 400 هزار قبضه سلاح گرم در ماه ژوئن فروخته شده است.
پیش تر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود: در آمریکا نه تنها فروشگاه‌های مواد غذایی به دلیل ترس مردم این کشور از ویروس کرونا خالی از کالا شده‌اند، بلکه مردم برای خرید سلاح نیز به فروشگاه ها هجوم آورده‌اند.
خرده فروشان سلاح می‌گویند: هجوم برای خرید به دلیل آن است که مشتریانشان نگران آن هستند که مردم ممکن است ناامید و غیرقابل پیش‌بینی شده باشند و آنها می‌خواهند مطمئن شوند که می‌توانند از خود محافظت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان