در دیدار سرپرست وزارت صمت با مدیر حوزه عنوان شد:

هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی امسال ۴۱‌میلیارد‌دلار است

سازمان توسعه تجارت کشور در دیدار سرپرست وزارت صمت با مدیر حوزه‌های علمیه هدف گذاری صادرات غیر نفتی ایران را در سال جاری ۴۱ میلیارد دلار عنوان کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در قم با ذکر این مطلب که با شیوع کرونا بسیاری از واحد‌های تولیدی با تغییر خط تولید بخش زیادی از مشکلات و نیاز‌های کشور را برطرف کردند، گفت: با شیوع کرونا بخش تولید تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت و از توقف و تعطیلی آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌زمان با شب عید تا روز‌های پایانی فروردین‌ماه بیش از 3 میلیون واحد صنفی فعالیت‌های خود را در حالت تعطیل و نیمه فعال قرار دادند. بخش پوشاک کشور با شیوع کرونا دچار صدمات جدی شد و فرصت طلایی فروش کالا از آن‌ها سلب شد

وی افزود: 3 هزار و 600 هزار نفر از فعالان واحد‌های صنفی کشور با شیوع کرونا دچار مشکلات اساسی شدند. از این تعداد 900 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که به‌تدریج پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام و شناسایی وام‌های در نظر گرفته‌شده برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با آغاز کرونا مرز‌های کشور بسته شد و همین مساله سبب شد تا در دو ماه ابتدای سال جاری آمار صادرات کشور کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تولید کالا‌های ساخت داخلی در سه ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش‌یافته است.

در ادامه حمید زاد بوم رییس سازمان توسعه تجارت کشور نیز بیان داشت: کشور هر سال 40 میلیارد دلار نیاز ارزی دارد که صرفا با افزایش صادرات غیرنفتی محقق می‌شود.

وی گفت: هدف گذاری صادرات امسال کشور 41 میلیارد دلار است. در سه ماهه دوم سال صادرات غیرنفتی کشور با رشد همراه خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان