زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی در اردبیل قرار می‌گیرد

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی قرار می‌دهد تا برای خانه‌دار شدن جوانان و افراد فاقد مسکن دارای شرایط، مسکن ارزان قیمت در شهرک‌های جدید احداث شود.

زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی در اردبیل قرار می‌گیرد

اکبر بهنامجو پنجشنبه شب در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با بیان اینکه شرایط مسکن‌دار شدن افراد در فراخوان راه وشهرسازی اعلام شده است،افزود: تاکنون در کل شهرهای استان 9هزار نفر در سامانه طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند که در مرحله اول530 واحد ثبت نامی مورد پدیزش قرار گرفته است.

استاندار اردبیل افزود: از 530 واحد مورد قبول در مرحله اول 120 نفر مدارک مورد نیاز را تحویل و تکمیل پرونده کرده و پیش‌بینی می شود250 نفر دیگر نیز از این مرحله حایز شرایط خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح اقدام مسکن ملی باید به صورت جهادی آغاز شود، افزود:8400ثبت نام کننده در مرحله دوم پایش خواهند شد و افراد واجد شرایط بنا بر فراخوان راه و شهرسازی تکمیل پرونده خواهند کرد.

بهنامجو با بیان اینکه برای 1000 واحد زمین آماده واگذاری است، گفت: برای کوتاه مدت در شهرک‌های موجود نیایش، الهیه، وحدت اردبیل و شهرک‌های جدید 1000واحد زمین وجود دارد و 500 واحد نیز قبلا تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای 3500 واحد دیگر نیز شهرک جدید احداث خواهد شد گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید جهت تامین زیر ساخت این شهرک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: متولی طرح اقدام مسکن ملی در شهرهای بالای 100هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی  و در شهرهای کوچک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار راه و شهرسازی 66هزار و 273 خانوار در استان طی سال95مستاجر وجود داشت، گفت:پیش بینی می‌شود تا افق 1405 با رشد جمعیت 2درصدی نزدیک 80هزار واحد مسکن ساخت و ساز می شود.

به گفته وی ، برای ساخت و ساز 48 هزار واحد در شهرک‌های جدیدزمین وجود دارد و طبق آمار نیازی به توسعه شهری وجود ندارد.

رییس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه جامعه هدف طرح اقدام مسکن ملی مشخص هست، افزود:تعاونی‌هایی که قادر به احداث مسکن انبوه طرح مسکن ملی را دارند باید از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ساماندهی شوند.
بهنامجودر بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان پرونده مسکن مهر نیز تا پایان تیرماه بسته می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد:از 41هزار و 378 واحد مسکن مهر به جز  296واحد که مربوط به اداره کل تعاون است آماده واگذاری و تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: اداره کل تعاون باید 296 واحد را که در شهرستان‌های استان پراکنده هستند طبق برنامه‌ریزی تعیین تکلیف کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان