زنگ خطر وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل از برگزاری رزمایش مقابله با کرونا در اردبیل خبر داد و گفت: زنگ خطر وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمده است.

زنگ خطر وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد

مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اردبیل با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا افزود: مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را به طوری جدی رعایت کنند.

وی اظهارداشت: حساسیت برخی اقشار مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و این امر خطر قرمز شدن وضعیت را جدی کرده است.

وی گفت: در حال حاضر مراسم ترحیم و عروسی در خانه‌ها افزایش یافته و خروجی این مراسمات افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است و مردم باید از برگزاری این مراسمات جدا خوداری کنند چرا که خطر بازگشت به روال و محدودیت‌های قبلی با این وضعیت وجود دارد.

فرماندار اردبیل افزود:  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست و صورت الزامی است و همگان باید این موارد را مبنای کار قرار داده و از حضور در تجمع‌ها و مراسم خودداری کنند.

امامی یگانه از برگزاری مانور فاصله‌گذاری اجتماعی از هفته آینده در اردبیل خبرداد و افزود: این مانور نسبت به مانورهای قبلی عملیاتی و اجرایی خواهد شد و با صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

وی گفت: بیش از 50 گروه در اردبیل در راستای نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی در مانور روز یکشنبه 15 تیرماه حضور خواهند داشت و این نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت مستمر و با شدت بیشتری  ادامه خواهد داشت.

فرماندار اردبیل هدف از اجرای این مانور را آموزشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم و نشان دادن حساسیت موضوع کرونا و الزام استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و عموم مردم و برخورد با متخلفان در این حوزه بیان کرد.

فرماندار اردبیل افزود: عرضه قلیان ممنوع بوده و با عرضه‌کنندگان قلیان برخورد جدی شده و مراکزشان پلمب می‌شود.

وی  نقش صداسیما ، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی را در حساس کردن مردم و فرهنگ‌سازی کردن الزامی بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و طرح فاصله‌گذاری حائز اهمیت دانست و گفت: سبک زندگی مردم باید تغییر کند و زندگی کردن با کرونا شعار این روزهای مردم باشد و مردم باید خود را به شرایط کرونایی عادت داده و در کنار آن الزامات بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان