نظر امام رضا(ع) درباره ازدواج موقت متأهل‌ها

امام رضا علیه‌ السلام مى ‌فرماید: عاشقانه در تمام موارد کار کنید. برخورد زن و شوهر در خانه هم باید برخورد عاشقانه باشد، اگر نباشد ما اصلًا آن زندگى را قبول نداریم آن خانه را قبول نداریم

نظر امام رضا(ع) درباره ازدواج موقت متأهل‌ها

امام رضا علیه‌ السلام مى ‌فرماید: عاشقانه در تمام موارد کار کنید. برخورد زن و شوهر در خانه هم باید برخورد عاشقانه باشد، اگر نباشد ما اصلًا آن زندگى را قبول نداریم آن خانه را قبول نداریم.

مردى خدمت حضرت رضا علیه‌ السلام رسید راجع به ازدواج موقت از حضرت سؤال کرد، گفت: شرایط ازدواج موقت چیست؟ حضرت فرمود: زن دارى؟ عرض کرد: بله، فرمود: این سؤال به تو ربطى ندارد، چون امام مى‌ داند اگر به او بگوید خوب است مى ‌رود یک زیباتر از زن خود پیدا مى ‌کند بعد دلگرم به او مى ‌شود، بعد زن سى ساله خود که شش تا بچه را بزرگ کرده، تمام ارزش هاى خانه را زیر پا مى ‌گذارد مى‌ رود دنبال شهوت.

 

خیلى چیزها را ائمه علیهم‌ السلام قبول ندارند و ما قبول داریم خیلى چیزها را خدا قبول ندارد و ما قبول داریم، خیلى چیزها را آنها قبول دارند و ما قبول نداریم و خیلى به نظرمان عادى و ساده است.
بعضى چیزها عیب ‌هاى خیلى بزرگ پیدا مى ‌کند، اگر هم اولش عیب نداشته باشد، بعداً پیدا مى‌ کند.

چرا مى‌ گوید: دروغ به شوخى هم حرام است؟ براى اینکه مقدمه ورود به دروغ جدى است، چرا مى ‌گوید: نگاه کردن شعبه ‌اى از زنا است و هر نگاه کردنى تیرى از تیرهاى مسموم شیطان است که به چشمت خورده و چرا مى ‌گوید: اگر هر کسى به نامحرم نگاه کند به تعداد نگاه ‌هایش در جهنم تیرهایى از آتش و آهن گداخته به چشم او مى ‌زنند چون مقدمه زناست، چون مقدمه هجوم به ناموس یک مملکت است، چون مقدمه خراب کردن یک خانواده است، چون مقدمه متلاشى کردن یک کانون گرم خانه مسلمان است، چرا باید دروغ گفت؟



ما اول باید سراغ قرآن برویم قبل از روایت، آنجایى که قرآن براى ما روشن نبود واجب است سراغ روایت برویم، حالا وقتى مى ‌گوید: اگر انسان دروغ بگوید بوى بدى از این دهان به فضا مى ‌رسد که ملائکه عالم از استشمام این بوى بد چون موجود زنده‌ اند، چنان ناراحت مى ‌شوند که همه یک پارچه فریاد مى ‌زنند الهى این دروغگو را لعنت کن. حالا آدم در نماز دروغ بگوید، به پروردگار آنجا که مى ‌گوید: «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ » من بنده تو هستم اما خدا مى ‌بیند که او بنده شکمش هم هست، بنده هوایش هم است، بنده شرق و غرب هم است، خوب این دروغ است.

چه کسى گفته شخصیت افراد شکسته شود؟ اسلام که دین شخصیت دهى است، زن باید کمال اعتماد را به مردش داشته باشد، مرد هم باید کمال اعتماد را به زنش داشته باشد، رابطه خانه هم باید عاشقانه باشد.
آن وقت امام صادق علیه ‌السلام مى‌ فرماید: ما این خانه را به عنوان خانه اسلامى امضا مى‌ کنیم.



برگرفته از کتاب صبر از دیدگاه اسلام، نوشته استاد حسین انصاریان



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان