پیام های تسلیت به مناسبت درگذست «سیروس گرجستانی»؛

هیچ خاطره بدی از عمو سیروس در اذهان جامعه موجود نمی باشد

افراد و سازمان های مختلف ضمن انتشار پیام های خود درگذشت زنده یاد سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفتند.

هیچ خاطره بدی از عمو سیروس در اذهان جامعه موجود نمی باشد

به گزارش سینماپرس، انجمن بازیگران سینمای ایران با انتشار متنی درگذشت زنده یاد سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران آمده است:

«بازگشت همه به سوی خدای مهربان است.  

متاسفانه بازیگر پیشکسوت دیگری نیز جمع ما را ترک کرد و به آرامش جاودان پیوست، سیروس گرجستانی عزیز به آرامش بیکران و ابدی پیوست.  

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت این هنرمند دوست داشتنی و مهربان را به خانواده ایشان، همکاران و هموطنان هنردوست تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین با توجه به تشدید شرایط بهداشتی، امید است برای این هنرمند عزیز و دیگر همکارانی که اخیراً از میان ما رفتند در اولین زمان مناسب مراسم یادبود و بزرگداشتی درخور جایگاه این بزرگواران برگزار نماید.»

پیام تسلیت سیمافیلم در پی درگذشت سیروس گرجستانی

در متن این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده‌یاد سیروس گرجستانی، چهره مردمی و بازیگر محبوب تلویزیون ایران، موجب تأثر و اندوه عمیق جامعه هنری و مردم شد. این بازیگر توانمند و اخلاق‌مدار یکی از هنرمندان باسابقه و موفق سیما بود که می‌توانست با هنر خود خنده را بر لبان مردم بنشاند. بازیگری که با حضور در سریال‌ها و فیلم‌هایی که از جنس مردم بود، هیچ‌گاه نام و یادش از ذهن و دل مردم هنرپرور و هنردوست ایران فراموش نمی‌شود.

زنده‌یاد سیروس گرجستانی ازجمله بازیگرانی بود که بیشتر با سریال‌های طنز شناخته و با سریال‌های «متهم گریخت»، «زن بابا»، «گاو صندوق» و... برای مخاطب خاطره‌ساز شد. در حال حاضر هم با سریال «شاهرگ» در قاب تلویزیون میهمان خانه‌هاست.

فقدان این بازیگر ارزنده، خسرانی برای فرهنگ و هنر ما و به ویژه رسانه ملی خواهد بود.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت

سید محمد طباطبایی حسینی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با صدور پیامی درگذشت سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تلویزیون و رادیو و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت سیدمحمد طباطبائی به این شرح است:

«خبر درگذشت بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را ناباورانه شنیدیم و هنوز با آن کنار نیامده‌ایم. استفاده از واژه مرحوم و زنده یاد برای هنرمند پیشکسوت؛ سیروس گرجستانی سخت است چه اینکه او سرشار از زندگی بود. خاطراتی که از او به جا مانده با مهربانی و محبت همراه است. جناب گرجستانی در بازیگری در هر سه رشته تئاتر، سینما و تلویزیون دارای شناسنامه پربار و قابل اعتنایی است. او را اگرچه این سال‌ها بیشتر در قاب تلویزیون و بر پرده سینما دیده‌ایم اما تا میانه‌های دهه 70 یکی از بازیگران شاخص تئاتر کشور بود و شاید یکی از حسرت‌های نسل جوان ندیدن زنده‌یاد گرجستانی روی صحنه تئاتر باشد. اینجانب درگذشت این هنرمند عزیز و عضو محترم موسسه هنرمندان پیشکسوت را به خانواده محترم‌شان به ویژه به همسر و فرزندان ایشان و نیز به هنرمندان عزیز تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

پیام تسلیت بنیاد سینمایی فارابی

متن این پیام به شرح زیر است:

«گیله‌مرد در قلب مردم بود. نه صرفاً به واسطه بازی‌های شیرین و ماندگارش در تلویزیون، او عمیق‌تر از آنی بود که می‌نمود. اصیل و نجیب، با سابقه چندین دهه خاک صحنه خوردن، از «سنگلج» تا «گروه دوم هنر ملی» تا حضور «معرکه در معرکه» بر صحنه نمایش. سیروس گرجستانی هنرمند محبوب و پیشکسوت، به واسطه اصالت و سلامت‌اش، نزد مردم در جایگاهی که باید، قرار گرفت. گیله‌مرد در قلب ما بود، افسوس که باید باور کنیم سیروس گرجستانی دیگر در بین ما نیست و به جمع دوستان دیرینش «هادی اسلامی» و «خسرو شکیبایی» و دیگر هنرمندان اصیل عرصه نمایش پیوسته است. نسلی که ستاره بود، ستاره ماند و در آسمان هنر، ستاره خواهد بود.

روحش شاد و مصیبت فقدانش بر خانواده معززش و جامعه هنری کشور، تسلیت باد.»

سیروس گرجستانی بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در آثاری همچون «شاهگوش»، «ماه همه با هم هستیم»، «قانون مورفی»، «آدم باش» و «کلاه پهلوی» ایفای نقش کرده بود. از دیگر کارهای مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه «متهم گریخت» و همچنین ایفای نقش در سریال‌های «زن بابا» و «گاو صندوق» اشاره کرد.

سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح پنجشنبه 12 تیرماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون

برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون ضمن ابراز تأسف برای درگدشت سیروس گرجستانی به خبرنگاران جوان، گفت: فکر می‌کنم اولین بار در سریال «پشت کنکوری‌ها» با عمو سیروس کار کردم. بعد از آن در کنار هم با مرحوم شکیبایی همکاری داشتیم. سپس در سریال صاحبدلان و در چند کار دیگر توفیق همکاری با عمو سیروس را داشتم.

وی درباره دوستی سیروس گرجستانی با پدرش انوشیروان ارجمند اظهار کرد: عمو سیروس از رفقای خیلی نزدیک پدرم بود. آنها در جوانی با هم در یک محل کار می‌کردند. وقتی امروز خبر فوت ایشان را شنیدم، خیلی ناراحت شدم. به خانواده استاد گرجستانی و همه مردم ایران درگذشت این هنرمند بزرگ را تسلیت می‌گویم.

ارجمند در پایان اضافه کرد: هیچ خاطره بدی از عمو سیروس در ذهنم نیست. همیشه به موقع سر هر کاری حاضر می‌شد و ایده‌های نو برای هر نقش داشت. من خیلی از ایشان کار یاد گرفتم. بازی ماندگارشان در سریال امام علی (ع) تا سال‌ها در ذهن‌ها خواهد ماند.

ایرج راد کارگردان و بازیگر تئاتر

ایرج راد کارگردان و بازیگر تئاتر که زنده یاد گرجستانی در نمایش «دکتر کنوک» به کارگردانی وی به ایفای نقش پرداخته بود، درباره تجربه دوستی و همکاری خود با گرجستانی به خبرنگار مهر گفت: برای من شنیدن خبر درگذشت سیروس گرجستانی خیلی دردناک بود. ما پیش از شیوع ویروس کرونا در سفری با هم بودیم و با هم قرار گذاشتیم تا بیشتر همدیگر را ببینیم.

وی ادامه داد: سیروس انسان بسیار شریف، فوق‌العاده و زحمتکشی بود. وی با اتکا به خود و زحماتی که کشید، بدون حمایت از سوی دیگران به جایگاه قابل قبولی در عرصه بازیگری دست پیدا کرد. سیروس سب و شیوه بازیگری خاص خود را داشت.

راد یادآور شد: سال‌های سال در اداره تئاتر در کنار هم بودیم. او به عنوان یک دوست و یاور سعی می‌کرد از همه حمایت کند و کمتر با دیگران اختلاف پیدا می‌کرد. بسیار دقیق و با نظم بود و کار تئاتر و بازیگری برایش بسیار ارزشمند بود. سیروس برای بازیگری از خیلی چیزها دست کشید تا بتواند در این عرصه تأثیرگذار باشد.

کارگردان نمایش «دکتر کنوک» با بیان اینکه برایم عجیب بود که سیروس گرجستانی بر اثر سکته قلبی درگذشت، توضیح داد: سیروس برای اینکه خود را در فرم بازیگری حفظ کند تمرین‌ها مدام بازیگری را انجام می‌داد و به همین خاطر شرایط مطلوب جسمانی داشت. سیروس گرجستانی در نمایش «دکتر کنوک» حضور فوق‌العاده‌ای داشت که از خاطر من و بسیاری که نقش آفرینی اش را دیدند، فراموش نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: سیروس در سینما، تئاتر و تلویزیون کار کرد و برایش حاشیه‌ها مطرح نبودند. او همیشه سعی می‌کرد با تمام توانمندی‌اش و به بهترین وجه کارش را انجام دهد به همین خاطر اعتماد به نفس خاصی داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان