تخت‌روانچی: لغو تحریم‌ها برای مقابله با شیوع کرونا ضروری است

تهران- ایرنا- نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر ضرورت لغو تحریم‌های یکجانبه که ظرفیت کشورهای هدف برای مقابله با کرونا را تضعیف می‌کنند، تأکید کرد.

تخت‌روانچی: لغو تحریم‌ها برای مقابله با شیوع کرونا ضروری است

«مجید تخت روانچی» روز پنج‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت که برای بررسی آثار کرونا برگزار شد، گفت: بیماری‌های همه‌گیر با نرخ مرگ و میر بالا، دارای آثار منفی بر وضع اقتصادی و اجتماعی کشورهای درگیر در مخاصمات بوده و با افزودن یک لایه دیگر بر مشکلات موجود آنها، وضع را پیچیده‌تر می‌کنند.
وی در این راستا به برخی مشکلات که در نتیجه گسترش کرونا در منطقه و به ویژه در سوریه و یمن پیش آمده، اشاره کرد و افزود: این وضع با اعمال تحریم های یکجانبه اخیر آمریکا علیه مردم سوریه و نیز تداوم محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن، تشدید شده است.
تخت‌روانچی ادامه داد: ایران، به عنوان کشوری که تحت تأثیر کرونا بوده و هدف تحریم‌های آمریکا نیز قرار دارد، بخوبی واقف است که این تحریم‌ها، با پیشگیری از واردات تجهیزات پزشکی و دارو، چگونه و تا چه اندازه ظرفیت کشورهای هدف را در مقابله با کرونا تضعیف می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: این تحریم‌های یکجانبه به طور عملی بیماران را بیشتر از همه هدف قرار می‌دهند و نشانگر آن است که تحریم‌های مذکور تا چه اندازه غیراخلاقی، غیرانسانی و نامشروع هستند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: کرونا دشمن مشترک خانواده بشر است و تنها راه مقابله با آن نیز همبستگی عملی و همکاری جهانی است. از این رو، هر گونه تحریم به ضرر منافع کل جهانیان خواهد بود. 
تخت‌روانچی تأکید کرد: به همین خاطر است که دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت‌های بین‌المللی و رهبران سیاسی و مذهبی جهان خواستار لغو فوری تحریم‌ها شده‌اند.
وی تصریح کرد: در کنار بررسی آثار این بیماری در کشورهای درگیر مخاصمات مسلحانه، باید پیامدهای اعمال تحریم‌های یکجانبه بر آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان