معاون ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مراکز علمی برای حل مسائل فرهنگی کشور به میدان بیایند

زاهدان- ایرنا- معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مراکز علمی همچون دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای حل مسائل فرهنگی کشور به میدان بیایند.

مراکز علمی برای حل مسائل فرهنگی کشور به میدان بیایند

محمود حاجیلویی شامگاه پنجشنبه در نشست با روسای دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال این هستیم که دانشگاه‌ها با نهادهای حاکمیتی در زمینه تدوین اسناد فرهنگی کشور ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با توجه به اینکه مراکز علمی، تحقیقی و پژوهشی هستند باید با مراکز و نهادهای حاکمیتی در رابطه با مسائل مختلف فرهنگی کشور همکاری داشته باشند.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه ما اسیر کارهای مقطعی و غیر کارشناسی شده هستیم که این امر به اجرایی شدن موفق برنامه‌ها ضربه سنگینی وارد می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید مسائل روز فرهنگی کشور را تجریه و تحلیل کرده و برای حل این مسائل راهکارهای علمی ارائه کنند.

حاجیلویی اظهارداشت: هیچ دستگاهی همچون دانشگاه‌ها نمی‌توانند مسائل فرهنگی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند بنابراین دستگاه‌های فرهنگی از این ظرفیت باید استفاده کنند.

وی افزود: در استان‌ها یک برنامه جامع فرهنگی که مبنای حرکت منسجم دستگاه‌های فرهنگی باشد را نداریم.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استان‌ها یک برنامه جامع فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها باید تدوین کنند.

وی تصریح کرد: تعدد دستگاه‌های فرهنگی در کشور یک فرصت است و نباید در اجرای کارهای فرهنگی تعارضی بین این دستگاه‌ها ایجاد شود زیرا باعث اتلاف انرژی و منابع می‌شود.

حاجیلویی تاکید کرد: چنانچه در حوزه فرهنگ ثبات نداشته باشیم تغییر فرهنگی رخ نمی‌دهد.

وی بیان کرد:  اجرای اسناد فرهنگی در دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید خود اجرایی کردن اسناد و مصوبات این شورا را در دستو کار قرار داده است.

وی اظهارداشت: اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و احکامی که برای اعضای این شورا صادر کردند مساله فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است.

هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه سه‌شنبه به منظور سفر سه روزه وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، نشست با مدیرکل، معاونان و سازمان‌های وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نشست با مدیرکل و معاونان اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بازدید از موزه جنوب شرق و پارک علم و فناوری و دیدار با هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه‌های اعضای این شورا در نخستین روز سفر به زاهدان بود.

این هیات همچنین امروز پنجشنبه به منظور شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و بازدید از یک مجموعه موفق به زابل سفر کردند .

بازدید از حاشیه شهر زاهدان، دیدار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان از دیگر برنامه‌های این هیات در دومین روز سفر به زاهدان بود.

دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از دیگر برنامه‌های هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین روز سفر به زاهدان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان