ابر سیاه رویای اسراییلی

روز گذشته یک آتش سوزی در نیروگاه هسته ای نطنز رخ داد و پس از آن یکی از کارشناسان اسراییلی که معمولا به رویا پردازی شهره است اظهار داشت : "هواپیماهای اسراییلی نیروگاه نطنز را بمباران و نابود کرده اند و برای انجام این عملیات در یکی از کشورهای عرب همجوار سوختگیری کرده اند و تشعشعات رادیو اکتیو در حال حاضر در منطقه منتشر شده".

ابر سیاه رویای اسراییلی

به صورت تصادفی با توجه به اینکه همسر بنده اهل روستای ابیانه است و برای یک کار اداری شنبه باید به نطنز می رفتیم روز پنج شنبه بنده در حال سفر به ابیانه بودم و بعد از حادثه از کنار نیروگاه هسته ای نطنز عبور کردم و هیچ چیز غیر عادی ای مشاهده نکردم.

اتفاقا با توجه به تویت این کارشناس اسراییلی و انتشار وسیع آن در رسانه ها و به دلیل حس کنجکاوی رسانه ای خود، هر جا که می ایستادم از مردم سوال می کردم که چه چیزی را ملاحظه کردند و بدون استثنا هیچ کدام نه در مورد صدای انفجار صحبت می کرد و نه در مورد رویت چیز غیر معمول.

حتی در پمپ بنزینی که حدودا یکی دو کیلومتر با نیروگاه فاصله دارد برای بنزین زدن ایستادم و پرس و جو کردم و برخی از کارکنان پمپ بنزین و مغازه های آن که معمولا شب ها هم آنجا می خوابند از ماجرای آتش سوزی هم خبر نداشتند چه رسد به انفجار و بمب باران هوایی.

نمی دانم این کارشناس اسراییلی حرف های خود را از کجا در آورده اما من که خود آنجا بودم وهنوز هم در همان منطقه هستم می توانم تاکید کنم که هیچ خبری آنجا نیست.

اگر هم خطر تشعشعات هسته ای وجود داشت قطعا آقای صالحی معاون رییس جمهوری و فرماندار نطنز بدون پوشش رادیواکتیو از محل بازدید به عمل نمی آوردند.

البته بنده چون از بیرون نیروگاه عبور کردم و داخل آن را ندیده ام نمی توانم اظهار نمایم که چه اتفاقی آنجا افتاده ولی به استناد صحبت های کارشناسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای که در محل حضور دارند ظاهرا فقط یک آتش سوزی رخ داده.

حال اینکه این آتش سوزی اتفاقی بوده یا عمدی و یا اینکه دستی در کار بوده دیگر به نظر بنده تحقیقات باید روشن کند چی به چی بوده.

نکته قابل تامل در ماجرا این است که چگونه برخی یک کلاغ چهل کلاغ کردند در حدی که حتی داخل کشور نیز برخی حرف آنها را باور کردند، تصور کنید در خارج کشور چه ذهنیتی خواهد بود.

طی دهه های اخیر اسراییلی ها عادت داشتند به دیگر کشورهای منطقه حمله کنند و با توجه به تسلط ایالات متحده بر شورای امنیت سازمان ملل هیچ کس حتی جسارت انتقاد از آنها را نداشت.

از نیروگاه هسته ای عراق گرفته تا لیبی و سوریه و کارخانه تسلیحات سودان تا حمله های کماندویی به تونس و مراکش و ...

در زمینه ترور مخالفان نیز اسراییلی ها همیشه پیشگام بودند .

اسراییلی ها در مجامع بین المللی همیشه مدعی می باشند که تنها کشور دمکراتیک در منطقه خاور میانه هستند و چیزی به نام اعدام در قوانین آنها وجود ندارد ولی در واقع سیستم اعدام در اسراییل متفاوت است و اسراییلی ها به جای اینکه از طریق محاکمه عادلانه در دادگاهها فردی را اعدام کنند از طریق تصمیم گیری سیاسی حکم اعدام را صادر می کنند و با ترور مخالفین اعدام را به اجرا می گذارند.

حال اگر به موضوع اصلی خودمان برگردیم همین رویا پردازی اسراییلی ها نشان می دهد که چه قدر رویای همه به تاسیسات هسته ای ایران امروزه به آرزوی اسراییلی ها تبدیل شده و چه قدر اینها به رویا پردازی پرداخته اند که ذهن شان با ابر سیاهی از رویاها پر شده.

عقده حمله به ایران و تاسیسات هسته ای آن امروزه نه فقط به یک عقده برای اسراییل تبدیل شده بلکه حتی به یک عقده برای آمریکایی ها نیز تبدیل شده.

همین دو سه روز قبل آقای برایان هوک مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا تهدید می کرد که بحث حمله به تاسیسات هسته ای ایران روز میز است و پاسخ اش را از سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر اینکه این طرح کپک خورده دریافت کرد.

قطعا اگر آمریکایی ها یا اسراییلی ها امکان حمله به تاسیسات هسته ای ایران را داشتند یک ثانیه هم دریغ نمی کردند و حمله را چند سال پیش انجام داده بودند.

هم آمریکایی ها و هم اسراییلی ها بخوبی می دانند که حمله به تاسیسات هسته ای ایران حال اگر نخواهیم بگوییم محال است بسیار سخت و هزینه بر می باشد.

بزرگترین هزینه آن واکنش ایران خواهد بود.

قطعا در صورت انجام هرگونه عملیاتی بر علیه تاسیسات هسته ای ایران باران آن ابر سیاه که در ذهنشان هست بالاسر اسراییل خواهد بارید و به همین دلیل هم هست که طبق گفته وزیر جنگ اسبق اسراییل علیرغم اینکه نخست وزیر اسراییل سه بار دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران را صادر کرد ولی ارتش اسراییل از انجام این حمله خودداری کرد.

دلیل خودداری از انجام عملیات هم پر واضح است، این ابر سیاه باران سیاه حمل می کند.

البته یک نکته بسیار ظریف در تویت این کارشناس اسراییلی بود که مشخص می کند چه قدر روی تک تک کلمات این تویت فکر شده و آن این بوده که سوخت گیری در یک کشور عرب همجوار انجام شده.

پر واضح است منظور اش عربستان سعودی می باشد و تلاش بر این است که ذهنیت مردم ایران به سمت دشمنی با عربستان سعودی بالا برود و اسراییل بتواند پشت عربستان خود را مخفی کند.

همین یک تویت مشخص می کند چه در سر اسراییلی ها می گذرد و چه قدر در تحقیق رویاهای خود ناکام مانده اند، به هر حال امروزه ایران توانسته سیستم دفاعی بومی قدرتمندی ایجاد کند که نفوذ به آن بسیار دشوار هست حتی برای هواپیماهای به اصطلاح شبح آمریکایی و تا زمانی که ایران از این سیستم دفاعی برخوردار است امکان حمله به ایران میسر نمی باشد.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان