امام جمعه شهرکرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی از بین بردن حق الناس است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا گفت: رعایت نکردن اصول و پروتکل‌های بهداشتی، تضییع و از بین بردن حق الناس و حقوق عمومی جامعه است و همه در برابر رعایت بهداشت مسوول هستند.

امام جمعه شهرکرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی از بین بردن حق الناس است

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) افزود: رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در این روزها که شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده، ضروری است و باید مانند روزهای نخست شیوع ویروس ، دستورالعمل‌ها به خوبی و هر چه بیشتر رعایت شود تا کرونا را شکست دهیم.

وی اظهار داشت: در روزهای نخست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، شیوع ویروس کرونا را کاهش دادیم، اما این روزها حساسیت برای رعایت پروتکلهای بهداشتی کم شده است و برخی از مردم بدون رعایت نکات بهداشتی، زمینه شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه کارها، جلسات و محافل مختلف در سطح کشور در حال برگزاری است و جایگاه محافل دینی و مذهبی محفوظ است، افزود: رعایت مسائل بهداشتی، ضروری است و اگر با رعایت نکردن اصول بهداشتی فردی دچاری بیماری شود، دچار حق‌الناس شده ایم.

نکونام، با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی حق معنوی، اجتماعی و شرعی است که همه افراد نسبت به هم مسوولیت دارند ، گفت: با رعایت اصول بهداشت این بیماری ریشه کن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر انتشار اخبار  و آمار درست از سوی متولیان امر بهداشت و مبارزه با این ویروس تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق از تعداد مبتلایان، فوت شدگان و بهبودیافتگان زمینه اعتمادسازی بین مردم را افزایش می‌دهد و این امر باعث می‌شود مردم نسبت به هشدارهای بهداشتی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به روز مالیات افزود: مالیات از مسائل مهم در اقتصاد و استقلال کشور است و باعث تقویت نظام اقتصادی کشور می‌شود.

وی به روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: باید با کودکان و نوجوانان در سطح خودشان و با ادبیات خودشان صحبت کرد.

وی به روز شهرداری و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداران و دهیاران باید در خدمت مردم شهرها و روستاها باشند و به معنای واقعی فارق از هرگونه نگاه‌های نفسانی، گروهی، نگاه منفعت طلبانه و نگاه های شیطان پسند در راستای آبادنی شهر روستا تلاش کنند.

وی تامین آسایش شهروندان ، رفع مشکلات مردم و همچنین مطالبه کردن از دولتمردان و ارائه راهکارهای مناسب برای آبادانی را از وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌های برشمرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به احترام بر پدر و مادر تاکید کرد و گفت:  باید در کنار عبادت خدا به والدین خود نیز احترام بگذاریم که این احترام به والدین از نشانه‌های توحید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان