کارتر طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

تهران-ایرنا-«جیمی کارتر» رییس جمهوری اسبق آمریکا طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را محکوم کرد.

کارتر طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

به گزارش روز جمعه مرکز اطلاع‌ رسانی فلسطین، کارتر اظهار کرد که الحاق اراضی فلسطینی به منزله مصادره گسترده و غیرقانونی اراضی فلسطینی است.

وی گفت که این طرح باید متوقف شود و طرفین اسرائیلی و فلسطینی به میز مذاکرات سازش با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی بازگردند.

کارتر توسعه‌ طلبی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری طی سال‌های گذشته را محکوم و تأکید کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تهدید و خطری جدی برای کشور آینده فلسطین خواهد بود.

کارتر اظهار کرد که الحاق کرانه باختری یعنی پایان راه حل تشکیل دو کشور که اجماع بین‌المللی بر سر آن وجود دارد و اینگونه هرگونه شانس ایجاد راه حلی عادلانه برای نزاع در فلسطین نیز از بین خواهد رفت.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 28 ژانویه 2020 (8 بهمن 98) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خبری با نتانیاهو در کاخ سفید از طرح ننگین "معامله قرن" رونمایی کرد.

نتانیاهو 17 مه 2020 (28 اردیهبشت ماه) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود:دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان