توفان یک میلیارد تومان به شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: توفان و بارندگی چند روز اخیر در جنوب این استان بیش‌از یک میلیارد تومان به شبکه توزیع برق شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، میرجاوه، بمپور، سیب و سوران، فنوج، اسپکه و سراوان خسارت وارد کرد.

توفان یک میلیارد تومان به شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

خلیل عوض‌ زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: توفان و بارندگی 72 اصله تیر برق، سه دستگاه ترانس و 2 هزار و 460 متر تخریب شبکه فشار متوسط و 180 متر تخریب شبکه فشار ضعیف برق را همراه داشته است.

وی ادامه داد: 15 اصله تیر فشار متوسط و ضعیف و یک ترانس 200 کاوا در حوزه دلگان، 9 اصله تیر فشار متوسط و ضعیف در حوزه ایرانشهر، 10 اصله تیر فشار متوسط و ضعیف در حوزه نیکشهر، پنج اصله تیر فشار متوسط و ضعیف به همراه یک عدد ترانس 50 کاوا در حوزه میرجاوه، یک اصله تیر فشار متوسط به همراه یک ترانس 200 کاوا در بمپور، پنج اصله تیر فشار ضعیف و متوسط در سیب و سوران، 22 اصله تیر فشار متوسط و ضعیف به همراه یک سری خازن در حوزه فنوج و پنج اصله تیر فشار متوسط و ضعیف در حوزه شهرستان سراوان بر اثر توفان و باران در جنوب سیستان و بلوچستان دچار خسارت شدند.    

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بر اثر این بارندگی و توفان حجم زیادی از مقره، سیم و کابل، خازن، فیوز، محافظ، یراق و ابزار و سوکت  نیز دچار خسارت شد.

وی با بیان اینکه تمامی شبکه‌های تخریب شده اصلاح و در حال تعمیر است گفت: با توجه به شرایط حساس این ایام و لزوم تامین برق پایدار، در اسرع وقت نسبت به پایداری برق اقدام و شبکه‌های آسیب دیده ترمیم و اصلاح شدند.

عوض زاده با بیان تداوم بارندگی و توفان در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تلاش بدون وقفه نیروهای شرکت توزیع برق و با توجه به گرما و نبود راه دسترسی مناسب، شبکه برق بسیاری از مناطق روستایی و شهری آسیب دیده پایدار شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این روزهای حساس و در راستای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه‌ روزی با آمادگی کامل در صحنه حاضرند و برای خدمت به مردم این استان و تامین برق پایدار لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، به برکت انقلاب اسلامی، هم‌اینک بیش‌از پنج هزار و 455 روستا  سیستان و بلوچستان از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.

تعداد روستاهای برقدار شده سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید 648 روستا بوده که رشد 13.48 درصدی در این دولت داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان