بهبود موقت وضعیت اشتغال آمریکا در پی بازگشایی اقتصاد

در حالی که وضعیت اشتغال آمریکا در ماه میلادی گذشته بهتر شده رئیس فدرال رزرو هشدار داد دورنمای اقتصاد آمریکا به طرز قابل توجهی بی‌ثبات است و بستگی به موفقیت این کشور در مهار ویروس کرونا دارد.

بهبود موقت وضعیت اشتغال آمریکا در پی بازگشایی اقتصاد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اقتصاد آمریکا 4.8 میلیون شغل در ماه ژوئن ایجاد کرد و نرخ بیکاری در آن با آغاز کسب و کارها تا 11.1 درصد پایین آمد. ولی انتظار می رود اوج دوباره همه گیری کرونا روند بازگشایی اقتصاد آمریکا را آهسته کند.

 گزارش نرخ اشتغال در آمریکا نشان می دهد مشاغل ایجاد شده در این کشور نسبت به سه میلیون شغلی که اقتصاددانها پیش‌بینی کرده بودند بیشتر است. افزایش نرخ اشتغال در ماه ژوئن بیشترین رشد ماهانه در تاریخ آمریکا بوده است.

 این گزارش که در اواسط ماه ژوئن منتشر شد، تعطیلیهای دوباره در مناطقی را که موارد ابتلا به کرونا در آنها افزایش یافته شامل نمی شود. بخش های تفریحی و اقامتی بیشترین رشد اشتغال را داشته اند و 40 درصد کل رشد اشتغال آمریکا در ماه ژوئن مرتبط با این بخش ها است.

 بخش خرده فروشی هم رشد قابل توجهی داشته و 740 هزار شغل ایجاد کرده است. اشتغال در بخش آموزش و خدمات بهداشتی هم 568 هزار نفر افزایش یافته و مشاغل تولیدی هم 356 هزار نفر بالا رفته اند.

 جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش فعالیت های اقتصادی در آمریکا را تایید کرد و گفت اقتصاد آمریکا وارد یک مرحله جدید و مهم شده و روند بهبودی آن زودتر از حد انتظار آغاز شده است. وی هشدار داد دورنمای اقتصاد آمریکا به طرز قابل توجهی بی‌ثبات است و بستگی به موفقیت این کشور در مهار ویروس کرونا دارد.

 بازگشایی کسب و کارها در آمریکا باعث موج ابتلا به ویروس کرونا در بخش های بزرگی از جمله کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس شده است. چندین ایالت از اواخر ژوئن روند بازگشایی کسب و کارها را متوقف کرده و کارگران خود را به خانه فرستاده اند.

 آمریکا 50 هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه گزارش داد که پنجمین روز پیاپی رکورد زدن ابتلا به این ویروس در آمریکا بود. بیش از 8 هزار مورد جدید در تگزاس ثبت شده است.

 آمریکا بیشترین ضربه را از همه گیری ویروس کرونا خورده است. تا امروز 2780000 نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 130 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

 198

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان