حریری برای نخست‌وزیر شدن شرط گذاشت!

نخست‌وزیر سابق لبنان در سخنانی گفت که شروطی برای نخست‌وزیر شدن دوباره دارد و شرط وی تشکیل دولت کوچک تکنوکرات و مستقل است.

به گزارش تابناک، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سعد حریری، رهبر جریان المستقبل و نخست وزیر سابق لبنان در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اخبار منتشر شده درباره درخواست برخی طرف‌ها از وی برای تشکیل دولت جایگزین دولت کنونی این کشور را تکذیب کرد و گفت که شروطش برای تشکیل دولت را پیشتر اعلام کرده و این شروط تغییر نکرده است و وی خواهان تشکیل یک دولت کوچک تکنوکرات و مستقل است.

وی با اشاره به بحران اقتصادی کشورش تأکید کرد: رمز نجات لبنان اصلاح، اصلاح و اصلاح است و اصلاح سیاسی باید با توقف سهم‌خواهی محقق شود.

حریری در ادامه نسبت به "توطئه خواندن بحران اقتصادی لبنان توسط حسان دیاب، نخست‌وزیر کنونی این کشور و بی‌توجهی به اصلاحات و بحران در بخش برق، ارتباطات و سوخت" ابراز تعجب کرد.

وی ادامه داد: صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرد، اما این کمک مستلزم انجام اصلاحات و تغییر رویه با توقف سهم خواهی در مناصب وزارتی است. اگر لبنان خواستار کمک دیگران است؛ ابتدا باید خودش به خودش کمک کند. دولت باید از طریق انجام اصلاحات به خودش کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان