رشد شاخص بازارهای سهام آسیا در پی گزارش وضعیت اشتغال آمریکا

به دنبال رشد شاخص سهام وال استریت به علت گزارش وضعیت اشتغال آمریکا، شاخص بازارهای بورس آسیا نیز روز جمعه صعود کردند.

رشد شاخص بازارهای سهام آسیا در پی گزارش وضعیت اشتغال آمریکا

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، به دنبال رشد شاخص سهام وال استریت به علت گزارش وضعیت اشتغال آمریکا، شاخص بازارهای بورس آسیا نیز روز جمعه صعود کردند.

شاخص بازار بورس ژاپن (نیکی 225) در توکیو با 0.3 درصد افزایش به 22220.33 رسید ، در حالی که شاخص ترکیبی شانگهای 1.3 درصد افزایش داشت و به 3130.62 رسید.

در کره جنوبی نیز شاخص بازار سهام این کشور با 0.6 درصد افزایش به 2148.24 رسید. شاخص بازار بورس استرالیا هم با 0.6 در صد افزایش به 0667.30 رسید. شاخص بازارهای سهام در تایوان و جنوب شرق آسیا نیز افزایش یافت.

در حالی که گزارش وضعیت اشتغال در آمریکا و شاخص بازارهای بورس در جهان بهبود یافته و این امر موجب تقویت روحیه در بین مردم شده است، براساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، ویروس کرونا بیش از 10.8 میلیون نفر را آلوده کرده و جان بیش از 520 هزار نفر را گرفته است.

استفان اینس تحلیلگر موسسه "اکسی کورپ"، گفت: معامله‌گران در مورد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان هنوز نگران هستند و اینکه دولت‌ها در مواجهه با این اتفاق چه تصمیمی بگیرند خیلی برای بازارها اهمیت دارد.

وی افزود: اگرچه احتمال اجرای فاز دوم قرنطینه و تعطیلی کسب وکارها در سراسر جهان خیلی کم است اما اگر این اتفاق رخ دهد با دور تازه‌ای از ریزش شاخص‌ها مواجه خواهیم شد.

شاخص بورس آمریکا (S&P 500) نیز با افزایش 0.5 درصدی، برای چهارمین بار متوالی صعود کرد و این هفته را که به علت تعطیلی امروز به مناسبت روز استقلال آمریکا، کوتاه شده است را با افزایش 4 درصدی به پایان رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان