واکنش ها به ظاهر شدن گروه زیرزمینى پوزپلنگان وطن در حادثه نطنز

آیا ادعاهاى مربوط به وجود چنین گروه زیرزمینی در ایران صحت دارد یا خیر؟

واکنش ها به  ظاهر شدن گروه زیرزمینى پوزپلنگان وطن در حادثه نطنز

به گزارش اسپوتنیک، روز 2 ماه ژوئیه، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه ای در تاسیسات غنی‌سازی سوخت اتمی نطنز خبر داد. این حادثه تلفات جانی و همچنین خطر ایجاد آلودگی نداشته است.

ساعاتی پیش از انتشار نخستین خبر درباره این حادثه، بیانیه‌ای به دست بعضی از روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی رسید که از این حادثه و انجام عملیات در ساعت دو بامداد پنجشنبه در تاسیسات هسته‌ای نطنز خبر می‌داد و مسئولیت آن را برعهده می‌گرفت.

​فرستندگان این بیانیه خود را منتسب به یک گروه زیرزمینی «یوزپلنگان وطن» می‌دانند و مدعی شده‌اند که از مخالفانی هستند که در دستگاه‌های امنیتی ایران حضور و فعالیت دارند.

​آنها در این بیانیه ادعا کرده‌اند که سایت هسته‌ای کاشان و سازه جدیدالتاسیس مونتاژ نطنز را به عنوان هدف عملیات خود برگزیدند. بی‌بی‌سی قادر نیست هویت این گروه ناشناخته و صحت ادعاهای آن درباره حادثه کارخانه هسته‌ای نطنز را بررسی و تایید کند.

​آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از حادثه‌ای که در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتع غنی‌سازی نطنز رخ داده، مطلع است اما انتظار نمی‌رود ای حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی این نهاد بین‌المللی داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان