شهرک‌سازی در نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان ۲۴۲ درصد افزایش یافته است

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: میزان شهرک سازی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان پارسال ۲۴۲ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است.

شهرک‌سازی در نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان 242 درصد افزایش یافته است

علیرضا راشکی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پارسال 158 هزار و 768 میلیون ریال برای تکمیل زیرساخت‌ها و شهرک‌سازی در سیستان و بلوچستان هزینه شده که در سال 97 تنها 46 هزارو 519 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: ساخت 44 واحد کارگاهی، تکمیل زیر ساخت‌های آب، برق، مخابرات، آسفالت، راه دسترسی و گاز رسانی از جمله اقداماتی بوده که در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان انجام شده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: مبادله موافقت نامه و خرید لوازم جهت ساخت خط انتقال برق از لوتک به شهرک صنعتی رامشار با همکاری شرکت برق منطقه‌ای استان از محل اعتبارات استانی از دیگر اقداماتی بود که برای تکمیل زیر ساخت‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: تصویب پست برق شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون وزیر صمت، نمایندگان مجلس و رییس سازمان صمت استان با اعتبار 40 میلیارد از محل اعتبارات استانی و ملی از دیگر اقدامات حائز اهمیت برای رفع مشکل واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه  بشمار می‌رود.

راشکی ادامه داد: در خصوص رفع مشکل آب شیرین واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه نیز با تصویب اعتباری برای آب شیرین کن در این شهرک در نشست ستاد تسهیل سیستان و بلوچستان از منابع استانی با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تدابیر خاصی اندیشیده شده است.

وی گفت: مطالعات و اجرای راه دسترسی به شهرک صنعتی کامبوزیا با هماهنگی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل استان از محل اعتبارات استانی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 98 به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان همچنین افزود: سال گذشته 44 واحد کارگاهی با اعتبار هفت هزارو 700 میلیارد ریال ساخته شده است.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان، به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیر مسکونی شهرها از سال 77 ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان را آغاز کرده است.

راشکی اظهار داشت: هم‌اینک 14 مجتمع کارگاهی در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان مستقر هستند.

وی گفت: این تعداد مجتمع کارگاهی 329 واحد را در خود جای داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان