ته سیگار موجب حریق ۶۵ درخت کاج در بیرجند شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: ۶۵ درخت در بهشت متقین بیرجند طعمه حریق شد که علت آن انداختن ته سیگار روشن بین درختان بود.

ته سیگار موجب حریق 65 درخت کاج در بیرجند شد

علی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته یک مورد آتش سوزی جنب قطعه یک مزار شهدا بیرجند به مرکز فرماندهی آتش نشانی بیرجند اعلام شد.

وی بیان کرد: بلافاصله دو تیم از ایستگاه شماره یک و دو تیم از ایستگاه شماره چهار به همراه دو خودروی تانکر پشتیبانی آب به موقعیت حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند تصریح کرد: این حادثه که به دلیل بی‌احتیاطی شهروندان و احتمالا انداختن ته سیگار روشن بر روی درختچه‌های ترون شروع شده بود بلافاصله با توجه به شرایط جوی و وجود باد تند به درختان کوتاهتر و سپس به درختان بلندتر سرایت کرده بود.

وی ادامه داد: با حضور تیم‌های عملیاتی و مسوولان عملیات بلافاصله آتش‌نشانان به پنج تیم اطفای حریق تقسیم شده و فوری از پیشروی آتش سوزی جلوگیری کردند.

حسینی با بیان اینکه در این عملیات 6 خودروی و 16 آتش نشان حضور داشتند عنوان کرد: با توجه به ارتفاع بلند درختان و وجود باد تند حدود 35 درخت دچار حریق شده و 30 درخت دیگر نیز به صورت جزئی درگیر شده بود که از پیشروی آتش جلوگیری شد.

وی گفت: با اقدام به موقع و سریع آتش‌نشانان از گسترش حریق به حدود 200 درخت دیگر در این منطقه جلوگیری به عمل آمد و این آتش سوزی خسارت جانی نداشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان