کرونا جان ۱۵۴ نفر دیگر را در کشور گرفت

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

کرونا جان 154 نفر دیگر را در کشور گرفت

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز 13 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 566 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که هزار و 483 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 235 هزار و 429 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 154 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 11 هزار و 260 نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون  196 هزار و 446 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 3123 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و 744 هزار و 958 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان کووید 19 در دنیا از 11 میلیون نفر فراتر رفت که بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، 60 درصد از مبتلایان مربوط به یک ماه گذشته بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: این بیماری همه جهان را در بر گرفته است. مردم برای کمک به کنترل این بیماری، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده کرده و بقیه استفاده کنند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان