آشنایی با باغ بهادران اصفهان

باغ بهادران اصفهان یکی از شهر‌های واقع در استان اصفهان از توابع شهرستان لنجان (زرین شهر) است که به دلیل قرار گرفتنش در نزدیکی رودخانه زاینده رود، دارای آب و هوایی خنک و مرطوب است.

باغ بهادران اصفهان یکی از شهر‌های واقع در استان اصفهان از توابع شهرستان لنجان (زرین شهر) است که به دلیل قرار گرفتنش در نزدیکی رودخانه زاینده رود، دارای آب و هوایی خنک و مرطوب است. باغ آذران در اصل نام اصلی این شهر بود که بعد‌ها با اسم باغ بهادران اکنون تغییر نام داده است. این شهر در جنوب غرب استان اصفهان قرار دارد و جمعیتی قرین بر ۱۸۳۷۰ نفر (سرشماری سال ۱۳۹۸) دارد. شغل اصلی مردم این شهر باغداری و کشاورزی است و مهاجرت تعدادی از مردان این روستا به کویت جهت کار باعث رونق اقتصادی این روستا شده است. اگر قصد اجاره ویلا در اصفهان یا اجاره منزل مبله در اصفهان را ندارید می توانید با اجاره ویلا در باغ بهادران لحظات خوشی را سپری کنید.

جاری بودن رودخانه زاینده رود در این منطقه، جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در باغ بهادران ایجاد کرده است. علی رغم وجود خشک سالی‌های اخیر رودخانه زاینده رود، بسیاری از گردشگران برای بهره‌مندی از طبیعت زیبای این منطقه، رودخانه جاری، باغ‌های زیبا و سوغات این شهر به این منطقه سفر می‌کنند.

ویلا باغ بهادران

جاذبه‌های گردشگری باغ بهادران اصفهان

برخی از مناطق دیدنی این شهر که می توانید با اجاره ویلا به آن سفر کنید و از جاذبه های آن لذت ببرید، شامل موارد زیر هستند:
• روستای تاریخی مدیسه که زادگاه مرحوم آیت الله سید ابوالحسن مدیسه‌ای مشهور به اصفهانی است
• روستای گردشگری مورکان
• قلعه چهار برج
• بقایای قلعه ترکی
• مجموعه فرهنگی – تفریحی باغ بهادران
• روستای گردشگری و کبوترخانه کرچگان
• پارک طبیعی ساحل زاینده رود
• قنات حسین آباد دره شاهی و قنات حاجی آباد

همچنین، برخی از جاذبه‌های مذهبی و تاریخی باغ بهادران شامل بقایای‌ قلعه‌ کافر، سنگ‌ نگاره‌ها، قلعه‌های قدیمی هستند. یکی از آثار تاریخی به جا مانده از شهر باغ بهادران قلعه چهار برج است که آثار و معماری آن مربوط به دوره صفویه و افشاریه است. همچنین در این شهر جذب توریست و گردشگر از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا در راستای این اهداف مرمت و تعمیر آثار تاریخی به جای مانده و حفظ محیط زیست و گسترش آن در اولویت قرار دارد.

یکی از جذابیت‌های سفر به این منطقه، سوغات باغ بهادران است. این شهر از قدیم دارای سوغات بی نظیری مانند گردو، بادام، فندق و انواع الو خشک شده بوده است و همچنین از لحاظ محصولاتی مثل شکر پنیر، پولکی، نبات و انواع شیرینی‌ها زبان زد خاص و عام است. یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه می‌تواند هنر درودگری آن باشد که باعث شده است محصولات چوبی زیبا و منحصر به فردی را نظیر انواع درب‌های چوبی، قفس پرندگان و سایر وسیله‌های چوبی تولید کنند.

باغ بهادران در اصفهان


اگر در این منطقه زیبا و بکر می‌خواهید مسیری را پیاده طی کنید، پس حتماً سری به سد چم آسمان، استودان و محله ملک‎آباد که دارای بافتی قدیمی و سنگ‎ نگاره‎های باغ‎ بهادران، پل جدید الاحداث زاینده رود بزنید تا لذت عبور از کوچه‎ها و دالان‎ها را از دست نداده باشید.


یکی از جذابیت‌های دیگر این شهر، ارتفاعات آن است که در سمت شمالی باغ بهادران قرار دارد که مثل همیشه دارای جلال و شکوه بی نظیری است. این منطقه صحرای طبس است که در آن می‌توان کاروانسراها و سنگ نگاره‎های تازه کشف شده شمال روستای چم علیشاه و آثار بی‌شمار دیگری را در مشاهده کرد.


شما می‌توانید با اقامتی چند روزه و با اجاره ویلا در باغ بهادران یا خانه‌های بوم گردی اطراف زاینده رود داشته باشید و از این محیط دلپذیر و آرام نهایت لذت را ببرید. یکی از بهترین فصول برای سفر به باغ بهادران، بهار است. همچنین تابستان فصل برداشت میوه‌هایی رنگارنگ است و اگر در این فصل به این منطقه سفر می‌کنید شاهد صحنه‌های جذابی در هر گوشه از آن خواهید بود.


به کسانی که عاشق سفر به مناطق مرکزی کشور هستند، پیشنهاد می‌شود به این شهر سفر کنند تا برای دقایقی حس بودن در مکانی خوش آب و هوا را تجربه کنند. به طور کلی پیشنهاد می‌شود جهت دوری از شلوغی و استراحت برای مدتی کوتاه، اقامتی چند روزه را در این منطقه تجربه کنید تا از مناظر بکر باغ بهادران نهایت لذت را ببرید.
برای این منظور، می‌توانید به سایت شب رجوع کنید و انواع اقامتگاه مختلف را مشاهده و هر کدام را برحسب نیاز خود اجاره و رزرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان