اختصاص کاغذ یارانه‌ای به ناشران فعال استان قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از ارائه تسهیلات کاغذ یارانه‌ای از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و اتحادیه تعاونی ناشران کشور خبرداد.

اختصاص کاغذ یارانه‌ای به ناشران فعال استان قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در دیدار با هیات مدیره تعاونی ناشران استان قزوین که در آستانه 14تیر روز قلم صورت گرفت؛ گفت: تعداد کل ناشران استان قزوین بیش از 50ناشر است ولی تعداد اندکی از آن ها فعالیت مستمر دارند که باید در این زمینه چاره جویی کرد. 
او افزود: ناشران فعال استان قزوین پس از طی مراحل ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز موفق به دریافت کاغذ یارانه ای جهت انتشار کتب خود شده اند که از از سال 98 تا کنون 2464بند کاغذ تحریر و بالک در ابعاد مختلف دریافت کرده اند که این امر موجب رونق تولید کتاب در استان می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: کاغذهایی که از طریق سامانه توزیع در اختیار ناشران قرار می گیرد، براساس قیمت تمام شده مورد تایید سازمان حمایت و کارگروه ساماندهی کاغذ است و اتحادیه تعاونی ناشران کشور(آشنا) به عنوان عامل توزیع کاغذ در حال فعالیت است.
اسماعیلی همچنین با بیان اینکه تخصیص مجدد کاغذ به ناشران منوط به ارائه گزارش از سوی ناشر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بازدید و شمارش کتب منتشره است، گفت: تمام ناشران دارای پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه توزیع کاغذ به نشانی  paperds.ir و ارائه گزارش عملکرد طی سال های97-98 و سال جاری درخواست های خود را بارگذاری و منتظر تایید درخواست شوند که پس از تایید توسط نماینده معاونت فرهنگی وزارت ارشاد،  کاغذ یارانه ای به آنها اختصاص داده می شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد: در استان قزوین که مهد علم و ادب و فرهنگ است با پیگیری و حمایت متولیان و ارتقای جایگاه تعاونی ناشران شاهد رشد روزافزون نشر و کتاب باشیم. 
در این نشست هر یک از اعضای هیئت مدیره تعاونی ناشران به بیان دغدغه ها، پیشنهادات و ارائه راهکارهای توسعه ی نشر در استان قزوین پرداختند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان