بعید به نظر می‌رسد که مالیات بر عایدی سهام اعمال شود

اقتصادنیوز: علی‌رضا تاج‌برعضو هیات مدیره کانون کارگزاران و تحلیل‌گر بازار سرمایه در یادداشتی به طرح مالیات بر عایدی سهام پرداخت.

بعید به نظر می‌رسد که مالیات بر عایدی سهام اعمال شود

 به گزارش اقتصادنیوز او در این نوشته تاکید کرد: موضوع مالیات بر عایدی سرمایه نخستین بار نیست که مطرح می‌شود. طرحی که از سوی مجلس شورای اسلامی ارائه شده، به‌صورت عادی بوده و با قید فوریت نیست بنابراین‌ در صورتی که عزمی برای تصویب وجود داشته باشد یقینا به ماه‌ها زمان نیاز دارد.

احتمال رد مالیات بر عایدی سهام در مجلس

به هر حال در گذشته شاهد حمایت حاکمیت از بازار سرمایه بوده‌ایم و طر‌ح‌های اینچنینی از سوی دولت و مجلس بار‌ها رد شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه دولت موافق بازار سرمایه کشور است، بعید به نظر می‌رسد که مالیات بر عایدی سهام اعمال شود، زیرا مجلس به اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد کشور پی برده و بار‌ها شاهد حمایت این نهاد از بازار سهام بوده‌ایم. به احتمال زیاد طی روز‌های آینده این طرح کارشناسی نشده رد شود چرا که در گذشته هم چنین موضوعاتی مطرح می‌شد اما در نهایت معلق می‌ماند، به هر حال شرایط فعلی نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است.

با توجه به اینکه زمان زیادی نیاز است که طرح عادی به صحن مجلس راه پیدا کند قطعا با حمایت دولت و مجلس چنین موضوعی به فراموشی سپرده خواهد شد.

به هر حال فارغ از این موضوع، اینکه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به رقمی برسد و برخی از فعالان فرض کنند که در این عدد مقاومت خواهیم داشت صرفا یک مساله روانی است و نمی‌توان این موضوع را به تحلیل‌های تکنیکال نسبت داد. شاخص کل به‌طور معمول در ارقام رند مقداری اصلاح دارد، شاخص برای ورود به کانال یک میلیون واحد کمی اصلاح داشت اما در رقم یک میلیون و 500 هزار واحدی تعلل خاصی مشاهده نشد. به هر روی طی هفته جاری احتمال می‌رود که در جریان معاملات بازار سهام شاخص کل اصلاح جزئی داشته باشد و این اتفاق یقینا به نفع بازار خواهد بود چرا که یک روند صعودی متمادی به هیچ عنوان ممکن و منطقی نیست.

این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان