گویا واکسن کرونای آمریکا در جریان آزمایشات موفق عمل کرده است

متخصص برجسته بیمار‌های عفونی در‌آمریکا اعلام کرد واکسن ضد کرونای آمریکا تا پایان ماه جاری وارد مرحله آخر آزمایشات می‌شود و تاکنون موفق عمل کرده و در بدن افراد علیه ویروس کرونا آنتی بادی تولید نموده است.

گویا واکسن کرونای آمریکا در جریان آزمایشات موفق عمل کرده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  فارس ،آنتونی فائوچی، یکی از برجسته‌ترین متخصصین بیماری‌های عفونی در آمریکا می‌گوید تعدادی از کاندیداهای واکسن COVID-19 تا پایان ماه وارد مرحله بالینی می‌شوند و سایر نامزدهای واکسن ویروس کرونا در اوت ، سپتامبر و اکتبر به مرحله آخر کارآزمایی بالینی می‌رسند.

این خبر در حالی منتشر شده که شرکت مدرنا در رأس تلاش‌های ساخت واکسن کشور قرار دارد؛ کارآزمایی مرحله آخر واکسن ضد کرونای این شرکت اواخر این ماه با حضور 30 هزار دواطلب انجام می‌شود.

به گفته مدرنا، داوطلبانی که در ماه مه تحت آزمایش مرحله دوم قرار گرفته‌اند، نتایج اولیه مثبت را نشان داده‌اند و بدن آنها آنتی بادی‌های ضد ویروس تولید کرده است.

آنتونی فائوچی ، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با مجله پزشکی JAMA Network خاطرنشان کرد: ما شاید اوایل زمستان یک واکسن ایمن و مؤثر علیه کرونا داشته باشیم.

در صورتی که کارایی واکسن شرکت آمریکایی مدرنا با عنوان «mRNA-1273» ثابت شود، سالیانه 500 میلیون دوز از آن تولید خواهد شد و از سال 2021 امکان افزایش ظرفیت تولید به یک میلیارد دوز نیز وجود دارد.

این در حالی است که در ایالات متحده آمریکا ، تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا طی یک شبانه روز اخیر دوباره از رکورد قبلی فراتر رفته است.

طی فقط 24 ساعت 57 هزار و 497 مورد ابتلا به کووید 19 در این کشور ثبت شده است. علاوه بر این ، طی 9 روز گذشته ، هفت بار چنین رکوردی در زمینه افزایش تعداد بیماران کرونایی مشاهده شده است.

پیش از این ، بیشترین تعداد مبتلایان جدید طی یک روز  (بیش از 55 هزار نفر) در تاریخ 2 ژوئیه ثبت شده بود. یک روز قبل از آن  ، 50،000 مورد جدید گزارش شده بود.سخت ترین وضعیت در تگزاس ، کالیفرنیا ، جورجیا ، آریزونا و فلوریدا مشاهده شده است .

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان