خشونت دوباره در ارتش آمریکا: آزار جنسی و قتل یک بانوی نظامی

دادستانی تگزاس از آزار جنسی و قتل یک زن در بین نظامیان آمریکایی خبر داد.

خشونت دوباره در ارتش آمریکا: آزار جنسی و قتل یک بانوی نظامی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری موج«ونسا گیلن» سرباز زن ارتش آمریکا که از ماه آوریل ناپدید شده بود، توسط یک سرباز دیگر به نام «آرون رابینسون» به قتل رسیده است.

به گفته دادستانی تگزاس، رابینسون چند روز پیش با یک سلاح گرم دستی خودکشی کرده است اما نامزد وی «سیسیلی آگویلار» دستگیر شده است. رابینسون به آگویلار گفته بود سرباز گیلن را با ضربات متعدد چکش به سرش به قتل رسانده است و جسد وی را در جعبه‌ای بزرگ مخفی کرده است.

در این پرونده آمده است که این زوج قصد داشتند جسد این سرباز زن آمریکایی را تکه‌تکه کرده و بقایای آن را بسوزانند و کنار رودخانه‌‌ای دفن کنند. در حال حاضر آگویلار به تلاش برای دستکاری شواهد این جنایت متهم شده است و ممکن است متحمل 20 سال حبس شود.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری، روز جمعه در پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده گیلن گفت:‌‌ «ما به کسانی که لباس فرم می‌پوشند و همچنین خانواده‌های آن‌ها این دین را داریم که به آزار جنسی و تجاوز در ارتش خاتمه دهیم و عاملان آن را مجازات کنیم».

خواهر و دوستان گیلن می‌گویند، وی پیش از به ناپدید شدنش به آن‌ها گفته بود مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد و هیچ‌کس برای کمک به او کاری نمی‌کند.

سناتور نیویورک پیش از مشخص شدن به قتل رسیدن گیلن گفته بود: «ناپدید شدن ونسا گیلن سوالاتی جدی و اخطار آمیز درخصوص توان ارتش در جلوگیری از آزار جنسی و تجاوز، واکنش به اقدامات مجرمانه و فراهم کردن عدالت برای قربانیان و خانواده‌های آنان را به وجود می‌آورد».

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سال گذشته نتایج بررسی‌هایی را منتشر کرد که نشان می دهد تماس جنسی ناخواسته در مراکز آموزش نظامی آمریکا در سال‌های 2016 و 2017 و 2018 افزایش چشمگیری داشته است.

پنتاگون همچنین در گزارش جدید خود اعلام کرده که میزان تعرض‌های جنسی در نیروهای مسلح آمریکا در سال 2019، 3 درصد افزایش داشته است. در سال  2019، 6236 تعرض جنسی در نیروهای مسلح آمریکا گزارش شده است. در سال 2018،  6053 مورد تعرض جنسی گزارش شده بود.

پنتاگون در گزارش دیگری اعلام کرد در سال تحصیلی 2018-2019، 149 مورد تجاوز جنسی در سه دانشکده افسری آمریکا گزارش شده است. در حالی که این آمار در سال تحصیلی 2017-2018، 117 مورد اعلام شده بود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان