تظاهرات هزاران معترض به نژاد پرستی در استرالیا

تهران – ایرنا – هزاران نفر روز شنبه در ادامه جنبش ضدنژادپرستی در سراسر استرالیا تظاهرات کردند و خواستار توجه به بدرفتاری مقام‌های استرالیایی با بومیان این کشور شدند.

تظاهرات هزاران معترض به نژاد پرستی در استرالیا

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، تجمعات ضدنژادپرستی در شهرهای بریزبن، داروین و پرت استرالیا در حالی برگزار شد که مقام‌های این کشور به دلیل نگرانی از شیوع کرونا خواستار لغو آن شده بودند.

«بوگاین اسپیریم» یکی از سازمان دهندگان این تجمعات گفت که این اعتراض‌ها، ادامه تجمعات اعتراضی جهانی است که درپی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور روی داد.

وی که سازمان دهنده تظاهرات شهر بریزبن است، افزود: تاکنون هیچ افسر پلیس یا نگهبان زندان به قتل جنایی متهم  و به زندان منتقل نشده است، به همین دلیل ما برای اجرای عدالت اینجا هستیم.

تصاویر پخش شده از تلویزیون‌های استرالیایی، صحنه‌هایی از این اعتراض‌ها را در حمایت از بومیان استرالیا نشان داد.

همچنین قرار شد فردا (یکشنبه) تجمعی اعتراضی در شهر سیدنی برگزار شود.

اولین شنبه اعتراضی در مخالفت با نژادپرستی در استرالیا 17 خرداد ماه برگزار شد. استرالیا 24 خرداد ماه صحنه برگزاری دومین شنبه اعتراضی ضد نژادپرستی بود، به‌طوری‌که معترضان در شهر داروین واقع در شمال این کشور با مجوز مقام‌های بهداشتی ایالتی به خیابان‌ها آمدند.

فعالان اجتماعی از مردم خواسته بودند برای دور زدن مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تجمع بیش از 20 نفر، با فاصله از هم قدم بزنند و سوار دوچرخه باشند.

بومیان و ساکنان جزایر تنگه تورس استرالیا 2 درصد از جمعیت بزرگسال این کشور را تشکیل می‌دهند، اما 27 درصد از جمعیت زندانی استرالیا به این افراد اختصاص دارد.

این افراد، محرومترین اقلیت قومی استرالیا هستند و آمار مرگ و میر نوزادان و سلامت ضعیف فقرا در آن بالاتر از دیگر مناطق این کشور است. همچنین امید به زندگی و سطح آموزش و اشتغال در این منطقه پایین‌تر از مناطق دیگر است.

جورج فلوید بر اثر فشار زانوی یک افسر سفیدپوست آمریکایی جان سپرد و درپی قتل وی، موج گسترده اعتراض‌های ضدنژادپرستی سراسر آمریکا و کشورهای دیگر را فرا گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان