سیل در ژاپن قربانی و مفقودی بر جا گذاشت+ویدیو

بارش باران شدید باعث وقوع سیل و رانش زمین در جنوب ژاپن شد، تاکنون حداقل ۲ نفر کشته شده و ده‌ها مفقود شده اند.

سیل در ژاپن قربانی و مفقودی بر جا گذاشت+ویدیو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، مقام ‌های ژاپن خبر دادند که حداقل دو نفر بر اثر سیل و رانش زمین در جنوب این کشور کشته و ده ‌ها نفر دیگر مفقود شده ‌اند.

به گفته مقام ‌های ژاپنی، تعدادی از مردم مناطق سیل زده برای نجات خود روی سقف منازل خود گیر افتاده‌ اند و منتظر دریافت کمک هستند.

به دنبال بارش شدید باران طی شب گذشته، مقام‌های ژاپنی به بیش از 76 هزار نفر از ساکنان مناطق جنوبی این کشور دستور تخلیه منازل صادر کردند.

هر چند آژانس ملی هواشناسی ژاپن هشدار درباره وقوع باران شدید را در جزایر کوماموتو و کاگوشیما یک درجه پایین آورده اما شینزو آبه نخست وزیر این کشور از مردم خواسته همچنان در وضعیت هشدارباش باقی بمانند. پیشتر در این مناطقف بالاترین وضعیت هشدار صادر شده بود.

نخست‌وزیر ژاپن به 10 هزار نیروی نظامی این کشور برای پیوستن به عملیات امدادی دستور آماده باش فوری صادر و اعلام کرد، دولت مرکزی هر چه در توان دارد برای اتخاذ اقدامات ضروری و اولویت دادن به حفظ جان ساکنان مناطق آسیب دیده انجام خواهد داد.

شبکه تلویزیونی ان اچ ‌کی در گزارشی درباره مناطق آسیب دیده خبر داد، حدود 100 نفر در نتیجه مسدود شدن راه‌های ارتباطی در نتیجه سیل و رانش زمین گیر افتاده‌اند.

تصاویر شبکه‌های خبری نشان می‌دهند که به خودروها و پل‌های مواصلاتی در مناطق سیل زده آسیب‌های زیادی وارد، خدمات ریلی دچار وقفه و برق بیش از 8 هزار تن از مشترکان این مناطق قطع شده است.

مقام‌های ژاپنی اعلام کردند، با توجه به شدت بارش و سیل در مناطق جنوبی و عدم وجود اطلاعات کافی درباره وضعیت مناطق آسیب دیده، امکان بالا رفتن تلفات وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان