روند نگران‌کننده ‌بستری و فوت‌ بیماران کرونایی در کرمانشاه / ۱۲ شهرستان ‌در وضعیت قرمز قرار گرفتند

۱۲ شهرستان استان کرمانشاه از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند تا محدودیت‌های کرونایی در استان کرمانشاه اعمال شود.

روند نگران‌کننده ‌بستری و فوت‌ بیماران کرونایی در کرمانشاه / 12 شهرستان ‌در وضعیت قرمز قرار گرفتند

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه : موج دوم ابتلا به ویروس کووید19 یا همان کرونا ویروس جدید در سطح کشور و استان کرمانشاه آغاز شده ‌و آمارهای ابتلا و فوت ناشی از این ویروس دوباره صعودی شد و همچون اسفند و فروردین وضعیت مناطق مختلف بحرانی است.

استان کرمانشاه در کنار چند استان دیگر همچون خوزستان، هرمزگان، کردستان و غیره در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و آمارهای ابتلا به ویروس، بیماران بستری و فوت‌شدگان در این منطقه نگران کننده است تا مسئولان استانی مجبور به بازگرداندن محدودیت‌های پیشین شوند.

براساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداران قدرت تصمیم‌گیری در رابطه با اعمال محدودیتهای اجتماعی برای مقابله با روند ابتلا به ویروس کووید19 داده شده است و از امروز توسط استاندار کرمانشاه محدودیتهایی به مدت یک هفته در سراسر استان ابلاغ و اعمال شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هفته گذشته از وضعیت قرمز در دوازده شهرستان این استان خبرداد و گفت: راه حل مدیریت کرونا در بیمارستان نیست و باید در پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی با تغییر رفتار به دنبال مدیریت بیماری باشیم و در هر شهرستانی که وضعیت قرمز دارد 10 روز محدودیت اعمال می‌شود.

البته به گفته دادستان کرمانشاه یکی از عوامل گسترش ویروس در استان فعالیت تالارهای پذیرایی بوده است که مراسم ختم و عروسی در چند هفته گذشته به صورت زیرزمینی در این مراکز برگزار شده است و بسیاری از مردم بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

از امروز فعالیت تالارهای پذیرایی در استان برای یک هفته تعطیل اعلام شد و از دیگر محدودیتهای کرونایی سخت‌گیری در مورد استفاده از ماسک است که سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اجازه ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک صورت را ندارند و مراکز فروش نیز برای حضور افراد با ماسک سخت‌گیری اعلام خواهند کرد.

محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مهار کرونا با اشاره به لزوم همکاری مردم برای قطع زنجیره کرونا گفت: رعایت مصوبه‌های ابلاغی شامل محدودیت و ممنوعیتها از امروز الزامی است و فرماندار در 12 شهرستان از 14 شهرستان که وضعیت قرمز قرار دارند این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

براساس اعلام ستاد ملی کرونا زدن ماسک در تمامی مکانهای ارائه خدمات خصوصی و دولتی ضروری است و ارائه خدمات به مراجعان منوط به زدن ماسک است و سازمان صمت نیز باید بر الزام استفاده از ماسک توسط مغازه داران نظارت کند و همه مشتریان هم باید در مراجعه ماسک داشته باشند.

استفاده از ماسک یکی از الزامات حضور در جامعه است، به طوری که نظارت در ورودی پارکها توسط شهرداری ها در همه شهرستانها انجام شده تا از حضور افراد فاقد ماسک جلوگیری شود و شهروندان نیز در فضای عمومی باید از ماسک استفاده کنند و اتوبوسرانی و تاکسیرانی حق ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک را ندارند.

براین اساس برگزاری مراسم مذهبی، همایشهای فرهنگی، سخنرانیها و غیره ممنوع است و فعالیت تمامی تالارهای عروسی تا یک هفته تعطیل اعلام می‌شود و آرامستانها همچنان تعطیل است ولی رستورانها با 50 درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند.

50 درصد جلسه‌های ادارات در این هفته باید کاهش یابد و سایر نشستها هم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و مدیران کل موظف هستند شرایط دورکاری را برای کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای یا علائم کرونا فراهم کنند.

برگزاری آزمونها به صورت حضوری در تمامی دانشگاهها و مراکز علمی ممنوع است و باشگاههای ورزشی در تمامی رشته‌های ورزشی تا هفته آینده تعطیل خواهند بود.

دفاتر پیشخوان الکترونیک (دولت، قضایی و پلیس) با ابلاغ پروتکل دانشگاه علوم پزشکی باید فعالیت کنند و ملزم به رعایت دستورالعمل ها هستند و سازمان صمت نسبت به تأمین ماسک مورد نیاز استان اهتمام جدی داشته باشند

تمامی مطبهای پزشکان و داروخانه‌ها نیز موظف به رعایت پروتکلهای بهداشتی و ارائه خدمات به مردم در صورت استفاده از ماسک هستند.

محدودیتها و ممنوعیتهایی توسط ستاد ملی کرونا در استان کرمانشاه ابلاغ شده است تا روند ابتلا به بیماری کاهش یابد اما مردم حلقه اصلی اجرایی این موارد هستند و براین اساس فعالیت آنها گسترش بیماری را متوقف می‌کند که برای مردم نیز آموزش تنها راه اجرایی قوانین، محدودیتها و ممنوعیت‌ها است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان