۵۳ درصد مشمولان سهام عدالت در کرمانشاه روش مستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کردند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۵۳ درصد از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر مشمولان سهام عدالت استان روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.

53 درصد مشمولان سهام عدالت در کرمانشاه روش مستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کردند

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه : امیرحمزه حیدریان در نشست خبری که ظهر امروز در اداره کل دارایی برگزار شد با بیان اینکه یک میلیون و 450 هزار نفر معادل 75 درصد جمعیت استان مشمول سهام عدالت هستند اظهار داشت: میانگین مشمولان سهام عدالت در کشور حدود 60 درصد است و در مجموع 49 میلیون و 200 هزار نفر در کشور سهام دارند.

حیدریان با بیان اینکه در کل کشور دو میلیون و 500 هزار نفر از سهامداران فوت کرده‌اند افزود: وراث باید منتظر اعلام شرکت سپرده‌گذاری در مورد نحوه انتقال باشند.

وی درباره آخرین تصمیمات در زمینه ثبت‌نام جدید سهام عدالت گفت: ثبت‌نام جدید نیازمند مصوبه مجلس و هیئت وزیران است که البته مجلس یازدهم این موضوع را در دستور کار قرار داده که سهام عدالت مشمول جاماندگان نیز شود.

حیدریان با اشاره به اینکه سهم هر خانوار از سهام عدالت پنج سهم و تا سقف پنج میلیون تومان است بیان کرد: در سال 95، 86 هزار و 500 تومان، در سال 96، 175 هزار تومان و در سال 97، 205 هزار تومان سهام عدالت به دارندگان سهام پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ارزش روز سهام عدالت گفت: سهامی که ارزش اسمی آن‌ها 492 هزار تومان بوده که ارزش آن تا یکم تیر ماه به 13 میلیون و 789 هزار تومان رسیده و ارزش سهام 532 هزار تومانی به 14 میلیون و 300 هزار تومان رسیده که 28 برابر افزایش یافته است.

حیدریان با اشاره به آزادسازی سهام عدالت از اول اردیبهشت ماه افزود: در کل کشور 38 درصد روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود اما کردند و در استان کرمانشاه 760 هزار نفر معادل 53 درصد روس مستقیم و 680 هزار نفر معادل 47 درصد مردم روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم به ویژه افراد ناآشنا با بورس دارایی خود را وارد این بازار نکنند گفت: توصیه می‌شود این افراد با سرمایه‌گذاری تدریجی پس‌انداز خود دید بلندمدت داشته باشند و برای سرمایه‌گذاری بلندمدت برنامه‌ریزی کنند.

وی به صندوق واسطه‌گری مالی یکم اشاره و عنوان کرد: بر اساس این صندوق هر نفر یا کد ملی حداکثر 200 یونیت در 14 تا 29 اردیبهشت خریداری کرده که ارزش هر یونیت 100 هزار ریال و ارزش 200 یونیت معتدل دو میلیون تومان برای هر کد ملی بوده است که ارزش آن امروز با 320 درصد بود به 6 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

حیدریان افزود: صندوق واسطه‌گری مالی دوم و سوم در راه است و افراد برای خرید آن نیازی به کد بورسی ندارند و از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانند خریداری کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان