۱۰ درصد اعتبارات دهیاری‌ها باید برای اشتغال روستایی هزینه شود

شهرری ـ ایرنا ـ مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با بیان اینکه سیاست اصلی دولت در سالهای گذشته مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها است، گفت: ۱۰ درصد اعتبارات دهیاری‌ها باید برای اشتغال و توسعه کار در مناطق روستایی هزینه شود.

10 درصد اعتبارات دهیاری‌ها باید برای اشتغال روستایی هزینه شود

معصومه پرندوار روز شنبه در نشست هم اندیشی دهیاران شهرستان ری به مناسبت چهاردهم تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها اظهار داشت: مهاجرت معکوس فقط با شعار محقق نمی شود بلکه باید زیرساخت های لازم از جمله اشتغال و سایر امکانات رفاهی در روستاها فراهم شود.

وی با بیان اینکه توسعه روستاها بدون بازنگری در طرح های هادی امکان پذیر نیست، عنوان کرد: دستگاه های متولی بخصوص در استان تهران باید اجازه بازنگری در طرح های هادی برای توسعه روستاها را صادر کنند تا فضای مناسب برای مهاجرت معکوس در روستاها فراهم شود.

پرندوار یادآور شد: متاسفانه هم اکنون به دلیل نزدیکی روستاهای استان تهران به پایتخت و مهاجر پذیری این مناطق هر چهار سال یکبار شاهد مهاجرت جمعیتی معادل یک استان به شهرها و روستاهای استان تهران هستیم.

پرندوار در ادامه به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای استان تهران به ویژه شهرستان ری اشاره کرد و گفت: متولیان اصلی جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز براساس قانون ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هستند ولی متاسفانه امروز همانگونه که شاهد هستیم تمامی این وظایف به گردن دهیاری ها افتاده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: دهیاری های در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز فقط گزارشگر به دستگاه های متولی هستند ولی امروز بخش اعظم مسئولیت دستگاه های خدمات رسان بر عهده دهیاران افتاده است.

پرندوار در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت و نظام به این نتیجه رسیده اند که راه حل بخشی از مشکلات کشور در گرو توسعه و آبادانی روستاها است، اضافه کرد: تمامی دستگاه های متولی باید در کنار دهیاری ها زمینه توسعه و آبادانی روستاها را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دستگاه های متولی مانند آب، برق، گاز، آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها نباید وظایف خود را به عهده دهیاران بگذارند، آسفالت مدارس، احیای زیرساخت های آب شرب روستایی و سایر امور نباید به دهیاران ارجاع شوند.

نشست هم اندیشی دهیاران شهرستان ری به مناسبت چهاردهم تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها امروز شنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، معصومه پرندوار مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران و جمعی از مسئولان و دهیاران شهرستان ری در فرمانداری برگزار شد.

لازم به ذکر است در انتهای این نشست از تعدادی از دهیارن نمونه جنوب تهران با اهدای لوح تجلیل شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در پنج بخش مرکزی، کهریزک، قلعه نو، حسن آباد فشافویه و خاوران در جنوب استان تهران واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان