جولان کرونا در استان گلستان؛ دو سوم بیماران روستایی هستند

استاندار گلستان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان گفت: متأسفانه کرونا به سمت روستاها حرکت کرده و در حال حاضر دو سوم بیماران را روستاییان شامل می‌شوند.

جولان کرونا در استان گلستان؛ دو سوم بیماران روستایی هستند

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : هادی حق‌شناس اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد اوج‌گیری دوباره کرونا در بخش‌های زیادی از استان هستیم که متأسفانه وضعیت نشان می‌دهد کرونا به سمت روستاها حرکت کرده است.

وی گفت: حدود دو سوم بیماران کرونایی استان ساکن روستاها هستند و این موضوع گویای این است که باید حساسیت بیشتری نسبت به این مناطق و آگاهی‌رسانی به مردم داشته باشیم.

استاندار گلستان یکی از دلایل روند صعودی ابتلا به کرونا را در استان برگزاری مجالس عروسی و عزا اعلام کرد و گفت: تعداد کمی از بیماران بهخاطر کار در مزارع مبتلا شدند و عمده این افراد بهدلیل شرکت در مراسمات مختلف، درگیر این بیماری شده‌اند.

وی گفت: در اسفندماه با همکاری مردم و اصناف و محدودیت‌هایی که اعمال شد توانستیم از پیک اول عبور کنیم و در بین شهرهای قم و رشت، خسارت کمتری داشتیم. براساس آمارهای وزارت بهداشت که در جلسه ویدئو کنفرانسی استانداران با رئیس جمهور اعلام شد در اسفندماه 57 درصد مردم گرگان مبتلا به کرونا شده بودند.

به گفته حق‌شناس میزان کشندگی بیماری کرونا در استان نسبت به اسفندماه سال قبل کمتر شده اما میزان سرایت و ابتلا بسیار زیاد است.

وی گفت: محدودیت‌هایی برای برگزاری مراسمات و مجالس عروسی و عزا در نظر گرفته شده است که برای حفظ سلامتی مردم و همچنین قطع شدن زنجیره این بیماری همه موظف به رعایت آن هستند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان