سند تجاری‌سازی صنایع دستی در استان گلستان تدوین شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از تدوین سند تجاری‌سازی صنایع دستی استان با اولویت رشته‌های جاجیم‌بافی، رودوزی، سفالگری و ابریشم‌بافی خبر داد.

سند تجاری‌سازی صنایع دستی در استان گلستان تدوین شد

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : احمد تجری  با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی، فروش محصول است اظهار داشت: با اینکه در استان هنرمندان توانمند زیادی داریم و از نظر کیفیت و کمیت در تولید انواع صنایع دستی با مشکل روبه‌رو نیستیم اما در بحث بازار فروش دغدغه‌های زیادی برای هنرمندان وجود دارد.

وی گفت: برای برطرف شدن مشکل فروش صنایع دستی استان سند تجاری‌سازی و بازاریابی این محصولات در قالب راهبردهای و راهکارهای اجرایی تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در این سند وظایف دستگاه‌های مختلف و البته هنرمندان نیز مشخص شده است. استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای فروش محصولات صنایع دستی، تولید محتوا، توسعه کسب و کارهای اینترنتی و غیره از جمله این موارد است.

به گفته وی این سند با اولویت رشته‌های جاجیم‌بافی، رودوزی، سفالگری و ابریشم‌بافی در استان تدوین شد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای این سند ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی است، گفت: در استان بازارچه صنایع دستی به شکل منسجم نداریم. بازارچه‌ای هم که در گرگان وجود دارد از جامعیت برخوردار نیست.

تجری بیان داشت: ساخت 6 بازارچه صنایع دستی در استان آغاز شده که دو بازارچه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی درباره میزان صادرات صنایع دستی استان گفت: عمده صادرات صنایع دستی چمدانی است و از سایر گمرکات انجام می‌شود برای همین نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه ارائه کرد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان