مصرف برق در کرمانشاه از میزان سهمیه استانی بیشتر شده‌ است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: مصرف برق در استان خیلی بیشتر از میزان سهمیه تعیین شده آن است و مشترکان اگر مصرف برق را مدیریت نکنند در روزهای آینده ممکن است باقطعی برق در زمان پیک مصرف مواجهه شویم.

مصرف برق در کرمانشاه از میزان سهمیه استانی بیشتر شده‌ است

امیدعلی مرآتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ سهمیه مصرف برق استان را  700 مگاوات اعلام کرد و افزود: مصرف برق استان در زمان پیک (ساعت 13 تا 17) از 700 مگاوات خیلی بیشتر مصرف می شود و اگر مشترکان رعایت و مصرف خود را مدیریت نکنند، مطمئنا باقطعی برق مواجهه خواهیم شد.

او در ادامه توضیح داد: شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی برق در استان؛ با چهار هزار و 500 مشترک بخش کشاورزی برای خاموشی چاه های برق، واحدهای صنعتی، ارگان ها و ادارات تفاهم نامه امضاء کرده که در زمان پیک مصرف برق کار را تعطیل کنند و در عوض در بقیه ساعات برق رایگان دریافت نمایند. 

مرآتی اضافه کرد: مصرف برق در کشور به صورت یک شبکه سراسری، به هم پیوسته و متصل است و چون برق قابلیت ذخیره سازی ندارد بنابراین هرلحظه میزان مصرف از تولید برق بیشتر شود منجر به قطعی و خاموشی خواهد شد و این باعث سیاست های مدیریتی و محدودیتی در مصرف برق می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چرا امسال با شروع فصل تابستان تغییر ساعات کاری ادارات مانند سال گذشته اعمال نشده؟ گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان و استانداری این پیشنهاد را به وزارت کشور ارسال دادند اما مورد موافقت وزارت کشور قرار نگرفت.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه 770 هزار مشترک برق دارد. 
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا دارد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان