پنج کشور خواهان افزایش ۲.۷ برابری جریمه اپل برای کاهش سرعت آیفون شدند

چندین سال پیش اپل بخاطر شارژدهی باتری، عملکرد پردازنده آیفون‌ها را کاهش داد و باید به مشتریان جریمه پرداخت کند. اخیرا ۵ کشور خواهان افزایش مبلغ این جریمه شده‌اند.

پنج کشور خواهان افزایش 2.7 برابری جریمه اپل برای کاهش سرعت آیفون شدند

چندین سال پیش اپل بخاطر شارژدهی باتری، عملکرد پردازنده آیفون‌ها را کاهش داد و باید به مشتریان جریمه پرداخت کند. اخیرا 5 کشور خواهان افزایش مبلغ این جریمه شده‌اند.

اپل با عرضه بروزرسانی عملکرد پردازنده گوشی‌های خود را دستکاری کرد که نتیجه آن، کاهش سرعت دستگاه بود. در حالی که اپل دلیل چنین کاری را صرفه جویی در مصرف باتری اعلام کرد، بسیاری بر این باورند که این کار کاربران را مجبور به تعویض دستگاه می‌کرد.

در دسامبر 2017 این شرکت بخاطر چنین کاری از کاربران معذرت‌خواهی و اعلام کرد که 50 تا 63 درصد تخفیف برای تعویض باتری در گوشی‌های سری آیفون 6، آیفون 6s و آیفون SE درنظر می‌گیرد. چنین ایده‌ای چندان کارایی نداشت و به همین علت اپل تصمیم گرفت به کاربران 25 دلار جریمه بپردازد.

دادگاه اولیه توافق میان کاربران و اپل را تایید کرده، با این حال نتیجه نهایی اواخر سال جاری میلادی اعلام می‌شود. به گزارش PhoneArena، اکنون 5 گروه مصرف‌کننده اروپایی اعلام کرده‌اند که این شرکت باید به هر مشتری 60 یورو یا 67.47 دلار جریمه پرداخت کند.

اپل

این پنج گروه مصرف‌کننده اروپایی شامل کشورهای بلژیک، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و برزیل می‌شود که اگرچه کشور آخر در قاره اروپا قرار ندارد، اما عضو گروه است. این گروه‌ها پس از توافق فرانسه با اپل در فوریه سال جاری میلادی وارد عرصه شده‌اند. اپل به دولت فرانسه 27 میلیون دلار هزینه پرداخت کرد.

اپل پس از معذرت‌خواهی از کاربران، ویژگی بررسی سلامت باتری را عرضه کرد. برای بررسی سلامت باتری دستگاه خود باید به بخش تنظیمات، باتری و سلامت باتری بروید. درصد حداکثر ظرفیت در این بخش به شما می‌گوید که باتری دستگاه چند درصد ظرفیت دارد. چندین ماه پس از استفاده از گوشی خود، ظرفیت آن کمتر از 100 درصد می‌شود.

اگر بدنبال افزایش عمر باتری خود هستید، می‌توانید قابلیت «شارژ بهینه باتری» را فعال کنید تا با استفاده هوش مصنوعی، عادت‌های شارژ شما را یاد بگیرد و با قطع و وصل شارژ، عمر آن را افزایش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان