آمریکا اولین موتور موشک برای جایگزینی RD-۱۸۰ روسی را دریافت کرد

بلو اورجین یک شرکت آمریکایی است، که اولین موتور BE-۴ خود را برای پرتابگر وولکان عرضه کرده است.

آمریکا اولین موتور موشک برای جایگزینی RD-180 روسی را دریافت کرد

به گزارش اسپوتنیک، کمپانی بلو اورجین (Blue Origin) به کنسرسیوم یونایتد لانچ الاینس (United Launch Alliance) موتور BE-4 برای پرتابگر Vulcan Centaur را تحویل می دهد.

این در توییتر مسئولین کمپانی یونایتد لانچ الاینس نوشته شده است.

آنها توضیح دادند که این موتور به یونایتد لانچ الاینس دردکاتور آلاباما تحویل داده شده است.

این کنسرسیوم خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که پرتاب وولکان در سال 2021 انجام می شود. قسمت احتراق این پرتابگر باید به دو موتور BE-4 مجهز شود. این موتورها توسط بلو اورجین به عنوان جایگزینی برای RD-180 روسیه که در موشکهای اطلس استفاده می شود، توسعه داده شدند؛ پیش بینی می شود ناوگان وولکان جایگزین اطلس شوند.

نمایندگان بلو اورجین به خبرنگاران اسپیس نیوز گفتند که قرار است دومین موتور BE-4 توسط کنسرسیوم یونایتد لانچ الاینس قبل از پایان ماه جاری تحویل داده شود.

آنها خاطرنشان کردند که موتورها در این مرحله برای آزمایش توسط متخصصان در نظر گرفته شده اند. یونایتد لانچ الاینس مشخص نکرده است که چه زمانی این شرکت موتورهای BE-4 را از بلو اورجین دریافت خواهد کرد که به طور خاص برای پرواز طراحی شده اند.

یونایتد لانچ الاینس و بلو اورجین هنوز از نحوه آزمایش و تحویل بیشتر موتورها جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

توافق نامه بین مسکو و واشنگتن، که تأمین 101 موتور RD-180 به ایالات متحده را فراهم کرده و حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده بود، در سال 1997 منعقد شد.

در سال 2014، کنگره آمریکا ممنوعیت استفاده از RD-180 را به دلیل تشدید روابط با فدراسیون روسیه وضع کرد، اما در سال 2015 وقتی که مشخص شد موتورهای آن در سالهای آینده در آمریکا ساخته نمی شوند، لغو شد.

قانون گذاران بعداً اصلاحاتی در لایحه بودجه دفاعی را تصویب کردند و خرید 18 موتور دیگر را نیز در دوره تا سال 2022 فراهم کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان