شیوع ویروس شبیه به کرونا در سال ۲۰۱۲ در چین

روزنامه ساندی تایمز مدعی شد که در سال ۲۰۱۲ ممکن است ویروسی که شباهت زیادی به ویروس جدید کرونا دارد، در چین شیوع پیدا کرده باشد.

شیوع ویروس شبیه به کرونا در سال 2012 در چین

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج تحقیقات خبرنگاران روزنامه ساندی تایمز مشخص شده است که در سال 2012 ممکن است در چین ویروسی که از لحاظ ژنتیکی شباهت زیادی به ویروس جدید کرونا دارد و منجر به مرگ 3 نفر شده بود، شیوع پیدا کرده باشد.

نویسندگان این تحقیقات دریافتند که نمونه‌های این ویروس بالقوه کشنده برای بیش از شش سال در انستیتوی ویروس‌شناسی شهر ووهان چین نگهداری شده‌اند. این روزنامه ادعا می‌کند که ویروس کرونا ابتدا تحت عنوان RaBtCov / 4991 مورد مطالعه قرار گرفته و متعاقباً به RaTG13 تغییر نام داده است و محققان در مورد ارتباط احتمالی آن با همه‌گیری در سال 2012 سکوت کرده‌اند. مصاحبه کنندگان با این روزنامه، تغییر نام این ویروس را با تغییر در نامگذاری علمی بین المللی توضیح داده‌اند، با این حال روزنامه نگاران بر این باورند که این مسئله باعث سردرگمی بیشتر در اوضاع به وجود آمده، شده است.

نشریه ساندی تایمز همچنین تعداد کم مقالات اختصاص داده شده به مطالعه ویروس جدیدی که از نظر بالقوه برای انسان خطرناک است را مورد توجه قرار دادند. این نشریه با اشاره به پایان نامه دو پزشک اهل چین می‌نویسد که در اواسط سال 2012، شش بیمار مبتلا به ذات الریه شدید به مدت یک هفته در بیمارستان در کونمینگ (استان یون‌نان) بستری شده‌اند؛ آنها علائمی شبیه به عفونت کووید-19 داشتند. تمامی افراد آلوده به این ویروس در معدن مس رها شده کار می‌کردند و این محل را مدفوع خفاش‌ها پاک می‌کردند.

آزمایش‌های انجام شده روی این بیماران منجر به تشخیص بیماری نشد، اما بعداً در خون چهار بیمار (که دو نفر از آنها در آن زمان از دنیا رفته بودند) آنتی بادی‌های ناشناخته اما مشابه با کرونا پیدا گردید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان