سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفته‌تر در مجتمع نطنز احداث می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از احداث سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفته‌تر در مجتمع شهید احمدی روشن خبر داد.

سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفته‌تر در مجتمع نطنز احداث می‌شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی  ایران در خصوص سوله‌ مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز) که روز پنجشنبه در آن حادثه آتش سوزی رخ داد، اظهار داشت: ساخت این سوله از سال 92 شروع شده بود و نظر آقای دکتر صالحی این بود که برای کارهای نهایی ماشین‌های پیشرفته و مونتاژ این ماشین‌ها راه اندازی و تجهیز شود. در سال 94 ساخت این سوله در حال تکمیل بود که به دلیل بحث برجام کاملاً تکمیل نشد.

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: قرار بود در این سوله نمونه‌های بیشتری از ماشین‌های سانتریفیوژ پیشرفته تولید شود. این سوله بعد از خروج آمریکا از برجام و دستور رهبری معظم به سازمان انرژی اتمی مبنی بر ایجاد زمینه لازم برای تولید 190 هزار سو (در چارچوب برجام) دقیقا دو روز بعد از این فرمایش ایشان یعنی در روز 16 خرداد 1397 با حضور خبرنگاران این مجموعه افتتاح شد. البته مجموعه به دلیل محدودیت‌های برجامی با ظرفیت کامل کار نمی‌کرد در عین حال تکمیل هر چه بیشتر سالن مد نظر بود که تا روز حادثه نیز در دست اقدام بود.

کمالوندی در خصوص تجهیزات موجود در این سوله در هنگام وقوع آتش سوزی گفت: تجهیزاتی که در این سالن وجود داشت تجهیزات اندازه‌گیری و ابزارهای دقیق بودند که در اثر این حادثه بخشی از آن از بین رفته و بخش دیگری نیز خسارت دیدند. بدلیل نوع تجهیزات حتی اگر حادثه ابعاد کوچکتری نیز می داشت دیگر نمی‌توانست قابل استفاده باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه تصمیمات برای بازسازی این سوله به مراجع ذیربط منعکس شده است، تصریح کرد: البته هنوز این بحث وجود دارد که ‌آیا سوله در همان نقطه فعلی ساخته شود یا با در نظر گرفتن ملاحظات پدافندی در محل مناسب دیگری انجام شود اما آنچه که تصمیم آن گرفته شده و برنامه‌های آن در طول همین دو سه روز طی چندین جلسه مشخص شده است این است که سوله در ابعادی بزرگتر ساخته می‌شود و از تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تری در آنجا استفاده خواهد شد. در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ و به مراجع ذیربط منعکس شده و این مراجع هم از موضوع حمایت می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان