اعلام جزئیات "سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها "

سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول دبستان از امروز به‌صورت رسمی آغاز شد؛ در این مطلب به برخی جزئیات "سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها" اشاره شده است.

اعلام جزئیات "سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها "

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول دبستان از امروز به‌صورت رسمی آغاز شد و خانواده‌هایی که فرزندشان به کلاس اول دبستان می‌رود برای ثبت نام قطعی در مدارس باید سنجش سلامت را طی کنند.

نخستین مرحله برای ثبت‌نام مراجعه به مدرسه و ارائه تقاضای ثبت‌نام است در این مرحله مدرسه اقدام به پیش‌ثبت‌نام می‌کند و دانش‌آموز را برای ارزیابی و سنجش سلامت به پایگاه های سنجش معرفی می‌کند و خانواده باید با توجه به زمان تعیین شده در روز و ساعت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

در این پایگاه مواردی همچون بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری جلدی(پوست و مو) بیماریهای نیازمند مراقبت ویژه و سابقه بیماری در خانواده انجام می‌شود.

با تایید وضعیت سلامت توسط پایگاه سنجش، دانش‌آموز برای ثبت‌نام نهایی به مدرسه ارجاع می‌شود.

هزینه سنجش سلامت دانش‌آموزان 40 هزار تومان است که برای هر استان نیز نیم درصد سهمیه رایگان و 10 درصد سهمیه نیم‌بها درنظر گرفته شده است تا به افرادی که برای تأمین هزینه مشکل دارند اختصاص یابد همچنین 23 هزار دانش‌آموز عشایری به‌صورت رایگان بررسی می‌شوند.

دانش‌آموزان گروه‌های آسیب‌دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی و حرکتی و دارای اختلال‌های هیجانی رفتاری خفیف تا متوسط در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند.

امسال به دلیل شرایط خاص کرونا، نکات بهداشتی در پایگاه‌های سنجش رعایت می‌شود و مجری پایگاه باید فرآیندی برای کنترل ورود احتمالی و جدا کردن دانش‌آموزان و کارکنان بیمار یا مشکوک به بیماری از افراد سالم مشخص کند.

پذیرش دانش‌آموزان به صورتی است که در هر زمان کمترین تعداد مراجعین در محل حاضر شوند و لازم است فاصله حداقل 1.8 متر بین افراد از همدیگر در فضای پایگاه‌ها رعایت شود و همه پایگاه‌ها باید فضایی برای اتاق انتظار درنظر بگیرند.

ساعت کاری در پایگاه‌ها از 9 تا 13 بوده و خانواده‌ها هنگام مراجعه به پایگاه باید اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس 3*4 و مبلغ 40 هزار تومان که صرفاً از طریق دستگاه پوز قابل دریافت است به همراه داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان