جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری اعلام شد

مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری که به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاده بود، با افزوده شدن ۳ رشته جدید در ماه آینده برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زاهد شفیعی درباره جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری اظهار داشت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری 16 اسفند که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود، در روز جمعه 24 مرداد در سطح 30 استان و منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.  

وی افزود: در این آزمون 6411 داوطلب در هفت دوره «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی»، «راهنمایان ایرانگردی جهانگردی»، «راهنمایان طبیعت‌گردی»، «راهنمایان زمین‌گردشگری» و نیز سه دوره جدید «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری»، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» و «مدیر فنی طرح تطبیق» به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت. 

مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری گفت: در این میان بیشترین آمار به ترتیب مربوط به دوره «راهنمایان فرهنگی» با تعداد 2950 نفر، «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی» 1944 نفر، «راهنمایان طبیعت گردی» 908 نفر و «راهنمایان زمین گردشگری» 40 نفر، «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری» 380 نفر، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» 163 نفر و «مدیر فنی طرح تطبیق» 26 نفر است. 

شفیعی خاطرنشان کرد:  کماکان استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد 1561 نفر و استان‌های خراسان رضوی 561 نفر، فارس 445 نفر و اصفهان 417 نفر در صدر جدول آمار قرار گرفتند.

وی همچنین در تشریح چگونگی ثبت‌نام در آزمون مذکور گفت: در این راستا سامانه آزمون جامع به آدرسedutourism.ichto.ir از 21 تیر تا 28 تیر به منظور انجام فرایند تکمیلی ثبت‌نام فراگیران در آزمون به مدت یک هفته در دسترس متقاضیان خواهد بود و نتایج مربوط به آزمون فوق روز چهارشنبه 19 شهریور در سامانه مذکور قابل بهره‌برداری است. 

به گفته شفیعی آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری مهم‌ترین محک و سنجش آموخته‌ها ومهارت‌های فراگیران این دوره‌ها است که سالانه در دو مقطع زمانی به همت دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان