هشدار ۲۳۹ محقق به سازمان بهداشت جهانی: انتقال کرونا از طریق هوا را دستکم گرفته‌اید

گروهی از دانشمندان در روزهای آینده نامه‌ای سرگشاده برای سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارسال می‌کنند که در آن مدعی شده‌اند ویروس کرونا به اندازه‌ای در هوا وجود دارد و باقی می‌ماند که امکان سرایت آن به افراد وجود دارد.

هشدار 239 محقق به سازمان بهداشت جهانی: انتقال کرونا از طریق هوا را دستکم گرفته‌اید

گروهی از دانشمندان در روزهای آینده نامه‌ای سرگشاده برای سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارسال می‌کنند که در آن مدعی شده‌اند ویروس کرونا به اندازه‌ای در هوا وجود دارد و باقی می‌ماند که امکان سرایت آن به افراد وجود دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، در این نامه دانشمندان WHO را متهم کرده‌اند که درباره امکان انتقال کرونا از طریق هوا هشدارهای مناسبی منتشر نکرده است. این گروه از محققان از آژانس بهداشت سازمان ملل درخواست کرده‌اند که در توصیه‌های خود تجدیدنظر کند و قصد دارند این نامه را در «Clinical Infectious Diseases» به چاپ برسانند.

بر اساس بیانیه دانشگاه «فناوری کوئینزلند»، این نامه توسط 239 محقق از 32 کشور شامل متخصصان ویروس شناسی، فیزیک آئروسل، دینامیک جریان، همه‌گیرشناسی، پزشکی و مهندسی امضا شده است.

در حال حاضر WHO و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) درباره خطر انتقال ویروس کرونا توسط قطرات کوچک ایجاد شده در هنگام سرفه، عطسه و مکالمه هشدار داده‌اند و علاوه بر این اعلام کرده‌اند که امکان سرایت این بیماری از طریق لمس چشم، بینی و دهان با دست آلوده نیز وجود دارد.

ویروس کرونا

CDC اواخر ماه گذشته میلادی در دستورالعمل خود اعلام کرد که انتقال ویروس از طریق هوا در زمان انجام اقدامات پزشکی با امکان تولید آئروسل وجود دارد. علاوه بر این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اظهار داشت که لمس سطوح آلوده راه اصلی شیوع کووید-19 نیست.

در نامه اخیر، محققان به چندین پژوهش که از وجود کرونا در آئروسل و حرکت این ویروس خبر می‌دهند، اشاره کرده‌اند. پژوهشگران ادعا می‌کنند که امکان انتقال این بیماری در اتاق‌های با تهویه نامناسب، اتوبوس و سایر محیط‌های شلوغ حتی با وجود حفظ فاصله اجتماعی نیز وجود دارد.

برخی متخصصان عنوان کرده‌اند که انتقال از طریق هوا می‌تواند دلیل شیوع بالای این ویروس در جهان باشد که شامل ابتلای افراد در رستوران‌های چین و واشنگتن با وجود حفظ فاصله اجتماعی می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که این 239 محقق ادعاهای خود را بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی و نه شواهد میدانی مطرح کرده‌اند. به گفته WHO، شواهد قانع‌کننده‌ای برای درنظر گرفتن انتقال از طریق هوا به عنوان یکی از علل اصلی شیوع کرونا وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان