زندگی‌نامه شاخص‌ترین واقف علمی کشور به تصویر کشیده می‌شود

فیلمنامه این مجموعه که «صفر و بی نهایت» نام دارد، گذری بر زندگی پر فراز و نشیب "حسینعلی البرز" در طول دوران زندگی‌اش است.

زندگی‌نامه شاخص‌ترین واقف علمی کشور به تصویر کشیده می‌شود

به گزارش تسنیم، با توجه به ضرورت معرفی هرچه بیشتر شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذاری همچون مرحوم «حسینعلی البرز» به مردم کشورمان، مجموعه‌ای دو قسمتی (45 دقیقه‌ای)  درباره همین موضوع در حال تولید است.

فیلمنامه این مجموعه که «صفر و بی نهایت» نام دارد، گذری بر زندگی پر فراز و نشیب "حسینعلی البرز" در طول دوران زندگی‌اش است.

اسناد بنیاد البرز، کتاب چهره ماندگار وقف به قلم منوچهر فقیه و روزنامه‌های اطلاعات و کیهان از منابع استفاده شده در این مستند است که توسط مهدی ضحاکی و سجاد فرامرزی کارگردانی شده است.

تصویربرداری از افرادی که مرحوم "حسینعلی البرز" را درک کرده‌اند و دانشجویان و افراد موفقی که از بنیاد البرز جایزه گرفته‌اند و همچنین بازسازی زندگی مؤسس بنیاد فرهنگی البرز از دوران کودکی تا لحظه مرگ و پیشرفت بنیاد بعد از انقلاب اسلامی در بیش از 20 لوکیشن مختلف، از مراحل ساخت مجموعه «صفر و بی نهایت» است که سجاد فرامرزی تهیه‌کننده آن است.

جلیل فرجاد نقش مرحوم حسینعلی البرز را در مجموعه "صفر و بی نهایت" بر عهده دارد؛ علی صابری و بنیامین صفاپور از دیگر بازیگران این مجموعه‌اند. بنیاد فرهنگی البرز با هدف‌‌‌ ترویج فرهنگ و دانش کشور، سال 1342 توسط زنده‌یاد مرحوم حسینعلی البرز از طریق وقف اموال، تأسیس شده است.

مرحوم حسینعلی البرز برای تأسیس این بنیاد تمام اموال خود را وقف کرد؛ وی حتی خانه شخصی خود را نیز فروخت و مبلغ آن را به مجموع دارایی‌های بنیاد اضافه کرد و در یکی از اتاق‌های هتل ایرانشهر زندگی کرد.

مؤسس بنیاد فرهنگی البرز سال‌ها علاوه بر عضویت در نخستین هیئت امنای دانشگاه شریف، تمام تلاش خود را در حمایت از نخبگان ایرانی در تمامی سطوح از طریق ابداع و اعطای وام شرافتی (بدون ضامن و بهره) به دانشجویان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین ابتکار و اهدای جایزه بنیاد البرز به‌عنوان جایزه نوبل ایرانی به برترین‌های علمی کشور به کار بست.

بنیانگذار وقف علمی کشور، با وجود بیماری و منع پزشکان از هرگونه فعالیت، مسئولیت مدیرعاملی بنیاد را با اشتیاق به عهده گرفت و در طی سال‌های حضورش در ایران، مادام‌العمر خود را از دریافت هرگونه حقوق، پاداش و مزایا بابت مدیریت در بنیاد محروم کرد و به عبارتی، علاوه بر وقف تمامی اموال خود، وجود خود را نیز وقف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان