نُجَباء: توهین به مراجع بخشی از برنامه سعودی‌ها علیه حاکمیت عراق است

بغداد - ایرنا - معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء روز دوشنبه ضمن محکومیت توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط تاکید کرد که این اهانت بخشی از یک برنامه کامل در تجاوز به حاکمیت، سرزمین، ملت، مراجع دینی و اسطوره‌های ملی عراق است.

نُجَباء: توهین به مراجع بخشی از برنامه سعودی‌ها علیه حاکمیت عراق است

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید علاء الدین الجزائری» در گفت و گو با شبکه «الاتجاه» با بیان اینکه "آل سعود به مرجعیت توهین می‌کند چرا که نقطه قوت عراق است"، گفت: مرجعیت دینی نجف از مهم‌ترین دژهای مستحکمی بود که باعث فروپاشی نقشه‌های وهابیت، داعش و دیگر گروه‌های دست‌نشانده عربستان در عراق شد.
وی با اشاره به راهبرد ثابت آل سعود در طول حاکمیت بر عربستان، گفت: آن‌ها که گمان می‌کردند محمد بن سلمان نسل جدیدی را سر کار آورده است؛ برایشان ثابت شد که عربستان رژیمی طائفه گرا، تکفیری و وهابی است که نه تغییر کرده و نه تغییر خواهد کرد.
معاون دبیرکل نجباء ادامه داد: کینه آل‌سعود نسبت به مرجعیت دینی در نجف، قم و حتی در الازهر مصر و الزیتونه تونس موجب سرکشیدن زبانه تکفیر در این حکومت وهابی شده است و آنان همه را مهدور الدم می‌دانند.
الجزائری با بیان اینکه "در دولت عادل عبدالمهدی هیچ‌گاه شاهد چنین توهین‌هایی نبوده‌ایم" تاکید کرد: این موارد زمانی رخ می‌دهد که دولت و شخص نخست وزیر در انجام وظائف خود کوتاهی کند.
وی افزود: شخص نخست وزیر باید با تمام ابزارهای خود اعم از وزارت خارجه، وزارت ارتباطات و مجموعه‌های رسانه‌ای تحت فرمانش؛ موضع روشنی در این خصوص بگیرد و با جدیت تکرار چنین رفتارهایی را ناممکن کند.
معاون دبیرکل نُجَباء در پایان به موضوع حضور اشغالگران در خاک عراق پرداخت و اظهار کرد: القاعده و داعش شکست خوردند؛ مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی توانستند نقشه‌های عربستان در عراق را نقش بر آب کرده و آنان را تا ابد از خاک وطن بیرون برانند. ان‌شاءالله آمریکایی‌ها را نیز از عراق بیرون خواهیم کرد.
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» جمعه گذشته کاریکاتوری اهانت آمیز از آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق منتشر کرد.
انتشار این کاریکاتور خشم و انزجار گسترده مردم عراق را از سعودی‌ها برانگیخته است. 
روز گذشته (یکشنبه) در محکومیت این اقدام موهن تظاهرات گسترده ای در بغداد و مقابل سفارت عربستان برگزار شد. 
این نخستین بار نیست که رسانه‌های سعودی با گستاخی تمام، به نمادهای دینی و ملی عراق توهین می‌کنند؛ چندی پیش نیز شبکه mbc (ام بی سی) سعودی، شهید ابومهدی المهندس را که سالیان سال در خدمت مبارزه با تروریست های مورد حمایت برخی از کشورهای عربی و به شکست کشاندن آنان شده بود، تروریست خواند.

عربستان به دنبال شکست تروریست های مورد حمایت خود در سال های اخیر در منطقه با خریدن امتیاز برخی شبکه ها و یا ایجاد آنها به اقدامات رسانه ای و برخی شیطنت ها در این زمینه روی آورده است و تلاش می کند تا طرف هایی را که موجب شکست سیاست های این کشور شده اند ، با طرح برخی ادعاها مورد هجمه قرار دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان