ورزش‌های هوایی در روستای تاریخی کندوان راه‌اندازی می‌شود

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به قابلیت‌های فراوان گردشگری کندوان، گفت: تلاش می‌کنیم ورزش‌های هوایی را در این روستای تاریخی راه‌اندازی کنیم.

ورزش‌های هوایی در روستای تاریخی کندوان راه‌اندازی می‌شود

بابک رضی منش روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی و امکان سنجی ایجاد سایت ورزش های هوایی در روستای توریستی و تاریخی کندوان، افزود: ظرفیت گردشگری منطقه و افزایش بازدیدهای داخلی و خارجی،  ضرورت افزایش و بهبود خدمات گردشگری در کندوان را دوچندان می‌کند که در این راستا سایت ورزش های هوایی را در این روستا ایجاد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: یکی از زیرشاخه های صنعت گردشگری، گردشگری ورزشی است که در این میان ورزش های هوایی جزو پرطرفدارترین رشته ها در دنیا محسوب می شود که در تلاش هستیم نسبت به راه اندازی رشته پاراگلایدر، پاراموتور و زیپ لاین در کندوان اقدام کنیم.

رضی منش ارتفاعات کوه‌های شهرستان اسکو برای پرواز پاراگلایدرسواران و ورزش های هوایی را مناسب و دارای زیبایی های قابل توجه ای خواند و ابراز امیدواری کرد بتوان صنعت ورزش در این زمینه را توسعه داده و اولین سایت پروازی در کندوان راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ایجاد سایت پروازی در کندوان می‌تواند باعث رشد اقتصادی منطقه و شهرت این منطقه شود، اضافه کرد: ورزشکاران خارجی در این زمینه نیز برای شرکت در پروازهای مختلف علاقمند به حضور در ایران خواهند بود و نزدیکی این شهرستان به تبریز نیز از امتیازات ویژه است که  می توان مسابقات و جشنواره های استانی، کشوری را در این منطقه برگزار کرد.

رضی منش از مسوولان هیات انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی درخواست کرد هر چه سریع‌تر نسبت به بررسی و امکان سنجی و تهیه پلان ایجاد سایت ورزش های هوایی در روستای تاریخی کندوان اقدام کنند.

وی شهرت جهانی روستای تاریخی و توریستی کندوان را باعث سرازیر شدن گردشگران به شهرستان اسکو عنوان کرد که هر سال تعداد گردشگران داخلی و خارجی نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش می باشد.

رضی منش گفت: روستای تاریخی و توریستی کندوان در کنار روستای کاپادوکیه ترکیه و روستای داکوتای آمریکا از روستاهای ارزشمند جهان به شمار می رود، به دلیل معماری خاص آن شهرت جهانی دارد و به همین سبب به یکی از مقاصد پربازدید گردشگری کشور تبدیل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان