فراهم شدن زمینه خرید تضمینی ۱۹۸ هزارتن گندم از کشاورزان کرمان

کرمان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان میزان تولید گندم در سال زراعی این استان را ۳۰۷هزار تن پیش بینی کرد و گفت : زمینه خرید تضمینی ۱۹۸ هزار تن گندم از کشاورزان این استان فراهم شده است .

فراهم شدن زمینه خرید تضمینی 198 هزارتن گندم از کشاورزان کرمان

عباس سعیدی روز دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان این میزان تولید پیش بینی شده از  سطح زیرکشت گندم استان 70 هزار هکتار که 36 هزار هکتار آن در جنوب ومابقی مربوط به شمال استان است بدست خواهدآمد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در شمال استان 70 درصد محصول برداشت شده و 30 درصد مربوط به مناطق سردسیربوده که هنوز برداشت نشده اظهار داشت: برنامه ابلاغی برای خرید گندم داریم که باید 76 هزار تن در شمال استان خرید تضمینی انجام دهیم و مابقی، گندم خودمصرفی و گندم مناطق سردسیر می باشد که برای نان کیفیت خوبی دارد و شهرستان ها اقدام به خرید آن خواهند کرد.

به گفته سعیدی در جنوب استان کرمان باید 122 هزار تن خرید تضمینی انجام گیرد و گندم تحویل سیلوها بشود و با احتساب خرید تضمین از شمال استان در مجموع استان کرمان 198 هزار تن گندم باید تحویل سیلوها شود.

وی همچنین گفت : در سال جاری حدود 43 هزار تن گندم دُرُم استان با کارخانجات ماکارونی کشور قرارداد بسته، گندم خریداری و پول آن نقدا پرداخت شده و 10 درصد مازاد بر خرید تضمینی گندم پرداخت داشته اند که در استان های کرمان و خوزستان این اتفاق افتاد، کار خوبی بود و زحمت دولت کم شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان