معاون اداره کل ارشاد قم:

اهالی رسانه‌ای قم در سامانه خانه مطبوعات ثبت‌نام کنند

قم – ایرنا – معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات قم در شهریورماه امسال گفت: به دلیل اینکه تنها اعضای اصلی این مجموعه حق رای دارند،‌ از اهالی رسانه‌ای که تاکنون در سامانه مطبوعات ثبت‌نام نکرده‌اند، ‌درخواست داریم که در این سامانه اسم‌نویسی کنند.

اهالی رسانه‌ای قم در سامانه خانه مطبوعات ثبت‌نام کنند

محمدجواد محرابی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: با توجه به پایان مدت سه‌ساله فعالیت دوره فعلی خانه مطبوعات، برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات این خانه برای شهریورماه امسال در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس قانون و اساسنامه خانه مطبوعات، خردادماه امسال مدت فعالیت سه‌ساله اعضای هیات رئیسه این خانه به پایان رسید که روند برگزاری تا شهریورماه سال جاری به طول می‌انجامد.

معاون مطبوعات اداره کل ارشاد قم اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 140 عضو اصلی قطعی و 40 عضو افتخاری در خانه مطبوعات استان عضویت دارند که تنها اعضای اصلی امکان حق رای در انتخابات خانه مطبوعات را خواهند داشت.

محرابی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 خبرنگار در مطبوعات و رسانه‌های مختلف استان مشغول فعالیت حرفه‌ای هستند، ادامه داد: سامانه خانه مطبوعات قم، باز است و امکان بارگذاری اطلاعات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که تاکنون موفق به ثبت‌نام در این سامانه نشده‌اند، فراهم می‌باشد.

معاون مطبوعات اداره کل ارشاد قم با اشاره به تفاوت عضویت اصلی و افتخاری در خانه مطبوعات افزود: اهالی رسانه‌ای که عضو اصلی خانه مطبوعات هستند علاوه بر اینکه می‌توانند از تمام امتیازات خانه مطبوعات برخوردار شوند، برای انتخابات این خانه نیز حق رای دارند ولی اعضای افتخاری تنها از برخی امتیازها برخوردار می‌شوند.

وی گفت: مهم‌ترین شرط عضویت در خانه مطبوعات به‌عنوان عضو اصلی این است که خبرنگاری باید شغل اصلی فرد بوده و سابقه بیمه رسانه‌ای داشته باشد.

محرابی با تاکید بر جایگاه مهم خانه مطبوعات در اعتلای وضعیت صنفی و مطالبات اهالی رسانه استان، اظهار داشت: خانه مطبوعات وقتی می‌تواند اثرگذار بوده و در فضای رسانه‌ای و وضعیت صنفی اهالی رسانه استان تأثیرگذار باشد که به جایگاه واقعی خود ارتقا یابد که در این زمینه حضور و مشارکت تمام اهالی رسانه در انتخابات آن بسیار ضروری است.

وی گفت: برنامه محوری، دغدغه مندی و همچنین ‌حساسیت و همراهی همه اهالی رسانه در راستای جایگاه و برنامه‌های خانه مطبوعات برای ارتقای جایگاه این خانه در فضای رسانه‌ای استان ضروری است.

3 درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است ضمن اینکه از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان