شاهنامه شاه خورشید‌چهر منتشر شد

سید‌علی کاشفی‌خوانساری از انتشار کتاب تازه خود با عنوان شاهنامه «شاه خورشیدچهر» که به بررسی منظومه‌های حمله حیدری می‌پردازد‌، خبر داد.

شاهنامه شاه خورشید‌چهر منتشر شد

سید‌علی کاشفی خوانساری نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از انتشار کتاب شاهنامه «شاه خورشید چهر» که به بررسی سنت حمله‌سرایی پرداخته است، از سوی نشر گویا خبر داد.

وی ادامه داد:‌ این کتاب پژوهشی درباره منظومه‌های حمله حیدری در وصف مولای متقیان علی(ع) است که به کتاب گویا برای انتشار سپرده بودم.

کاشفی گفت:‌ یکی از جلوه‌های سنت قصه‌خوانی و نقل‌گویی در زندگی سنتی ایرانیان، منظومه‌های حماسی درباره‌ دلاوری‌های علی علیه‌السلام است که با عنوان عام «حمله حیدری» سروده و شنوده می‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز دو کتاب در زمینه حماسه‌سرایی از من منتشر شده است،‌ گفت: در این کتاب ابتدا سیر سرایش حماسه‌های دینی و علوی پیش و پس از سروده شدن حمله حیدری باذل خراسانی مرور شده و سپس از منظومه‌های متعدد با نام حمله حیدری یاد می‌شود.

این نویسنده افزود: بخش دوم کتاب به معرفی و نمونه آثار چهار سراینده اصلی و بزرگ حمله حیدری، یعنی باذل خراسانی، ابوطالب فندرسکی، آزاد کشمیری و راجی کرمانی اختصاص دارد.

کاشفی تصریح کرد:‌ در این کتاب، نکات تازه‌‌ای درباره حمله حیدری و سرایندگان آن آشکار شده و برخی اشتباهات بزرگ و سوءبرداشت‌های ادب‌پژوهان تصحیح شده است.

 بنا به گفته کاشفی خوانساری؛ این پژوهش با مشارکت و همراهی محسن مهرابی، فاطمه مهری، آرش ابوترابی و فاطمه‌سادات میرصانع تدوین و تکمیل شده است. 

 کتاب شاهنامه شاه خورشید چهر را نشر گویا در 432 صفحه و با قیمت 55 هزار تومان منتشر کرده است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان