طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در ۱۴ روستای بروجن اجرا می‌شود

ایرنا نوشت : فرماندار بروجن گفت:۱۴ روستای بخش بلداجی این شهرستان به ‌عنوان ششمین پایلوت کشوری و نخستین پایلوت چهارمحال و بختیاری در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی قرار گرفت و این طرح در روستاهای شهرستان اجرایی می‌شود.

طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در 14 روستای بروجن اجرا می‌شود

مسعود ملکی با اشاره به اینکه مرحله نخست این طرح از تیرماه امسال آغاز شده است، تاکید کرد: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در این شهرستان، باعث بازگشت و مهاجرت از شهرها به روستاها می‌شود.
وی افزود: بر این اساس، توسعه پویا و پایدار با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستاهای آورگان، سیبک، گلوگرد، ساکی‌آباد، خدرآباد، سلطان‌آباد، خانی‌آباد، آق‌بلاغ، کلبیبک، سنگ‌چین، دستگرد، علی‌آباد، سیف‌آباد و متویی بخش بلداجی شهرستان بروجن مورد توجه قرار می‌گیرد.
ملکی تصریح کرد: اجرای علمی و عملیاتی این طرح به نظارت و کارشناسی دقیق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیاز دارد و اجرای مهندسی و علمی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بخش بلداجی، نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.
فرماندار بروجن اظهار داشت: اجرای این طرح در امیدآفرینی، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت، افزایش تولید، رشد صادرات، تقویت عمران، بالا رفتن نرخ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تاثیر مستقیم دارد.
وی گفت: پس از پایان طرح توسعه پایدار روستایی بخش بلداجی، اجرای این طرح در سایر بخش‌های شهرستان بروجن نیز انجام خواهد شد.
ملکی تاکید کرد: این طرح یک طرح مدیریت‌ مشارکتی است که دبیرخانه آن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری مستقر است و اجرای آن نیاز به هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی دارد.
وی افزود: در مطالعات منظومه بروجن براساس شاخص‌های‌ مختلف عملکرد اجتماعی و اقتصادی شهرستان، پهنه‌بندی‌ صورت گرفته و به پنج پهنه تقسیم شده است.
فرماندار بروجن تصریح کرد: توانمندسازی جوامع محلی برای رسیدن به توسعه  پایدار، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.
وی یادآور شد: فراهم کردن شرایط زیرساخت و امکانات لازم برای توانمندسازی اهالی، به ‌منظور ایجاد اشتغال پایدار با مشارکت ساکنان روستاها و تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
ملکی گفت: در این طرح با توجه به مشارکت اهالی و طرح‌هایی که به مرحله نهایی و تولید منجر شود، اعتباراتی‌ از سوی صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون اختصاص می‌یابد.
گفتنی است ، بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان