شمارش معکوس برای بهبود کیفیت اینترنت در جزیره کیش

پروژه فیبر نوری جزیره کیش با هدف ایجاد زیرساخت های ارتباطی پایدار و با کیفیت در جزیره کیش تا پایان ماه جاری به بهره برداری می رسد.

شمارش معکوس برای بهبود کیفیت اینترنت در جزیره  کیش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، این طرح با انجام دو پروژه در راستای کیفیت بخشی به ارتباطات در کسب و کارها، بهبود شرایط ارتباطی کیشوندان و تأمین نیازهای زیرساختی برای ایجاد شهر هوشمند، همچنین پیاده سازی شبکه 5G  در این منطقه آزاد اجرا شد.

دو پروژه زیرساختی طرح با هزینه ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال طی 2 سال گذشته در دستور کار مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان قرار گرفت که خوشبختانه عملیات هر دو پروژه به اتمام رسیده است و بزودی شاهد افتتاح پروژه ها و آغاز خدمت رسانی به ساکنان و صنوف مختلف خواهیم بود.

در گام نخست، با توجه به لزوم  و اهمیت پایداری ارتباطات جزیره کیش با سرزمین اصلی، مکاتبات و مذاکرات متعددی از سوی سازمان با محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، مبنی بر ضرورت ایجاد فیبرنوری دریایی پشتیبان انجام شد که با مساعدت وی، این طرح در اولویت برنامه های شرکت ارتباطات زیرساخت کشور قرار گرفت.

طی جلسات مشترک برگزار شده با شرکت ارتباطات زیرساخت کشور در سال گذشته، مسیر جزیره کیش به حد فاصل بنادر چارک – گرزه برای اجرای فیبرنوری دریایی پشتیان انتخاب شد.

انجام عملیات survey دریایی از جزیره کیش به حد فاصل بنادر چارک – گرزه، اجرای فیبرنوری و بسترسازی مورد نیاز در بخش خشکی جزیره کیش و بندر چارک، نصب حوضچه های ساحلی (BMH) در دو سمت، انجام عملیات PLGR، اجرای فیبرنوری دریایی به طول تقریبی 23 کیلومتر، انجام Termination در حوضچه های ساحلی هر دو سمت و آزمایش سلامت کابل و برقراری ارتباطات پشتیبان، مراحلی است که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در طول پروژه انجام شده و به نتیجه رسیده است.

در گام دوم اجرای طرح با هدف توسعه شبکه فیبر نوری درون جزیره و بمنظور ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارتباطی ثابت و سیار ، قرارداد مشارکت در احداث و بهره برداری از تونل ارتباطی کیش؛ به روش ساخت، بهره برداری و انتقال فی مابین این سازمان و شرکت فناپ تلکام منعقد شد.

گفتنی است مطالعات و طراحی شبکه زیرساخت فیبرنوری جزیره کیش، عملیات ترنچینگ، حفاری و ترمیم مسیر به طول تقریبی 75 کیلومتر، نصب میکروداکت در بخش Backbone شبکه به طول تقریبی 65 کیلومتر، اجرای کابل خاکی در بخش نقاط اتصال نهایی (Node) به طول تقریبی 10 کیلومتر،‌ نصب 140 عدد کابینت خیابانی (ODC)، ارسال کابل به روش Air Blowing در بخش Backbone شبکه، نصب تجهیزات Passive شبکه در ODC ها و Node ها، فیوژن تارهای فیبر نوری و همبندی شبکه طراحی شده، انجام آزمایش های VFL و OTDR، تهیه نقشه As-Built ، Port Mapping و Network Diagram و سایر اطلاعات فنی مورد نیاز نیز از جمله توافقات و مراحل انجام شده توسط شرکت فناپ تلکام است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان