لزوم همکاری نهادهای دولتی و خصوصی برای بازگشت ارز صادراتی

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای اینکه ارزهای حاصل از صادرات در سال‌های اخیر به چرخه اقتصاد کشور بازگردد به همکاری نهادهای خصوصی و دولتی نیاز داریم.

لزوم همکاری نهادهای دولتی و خصوصی برای بازگشت ارز صادراتی

به گزارش روز دوشنبه سازمان توسعه تجارت ایران، «احسان قمری» با اشاره به تلاش‌های انجام شده در جهت اتکای اقتصاد کشور به منابع غیرنفتی در سال‌های اخیر، تحقق صادرات 41 میلیارد دلاری در سال 1398 و برنامه‌ریزی جهت حفظ و افزایش این مقدار در سال‌ جاری به رغم فشارهای ناشی از تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا را ارزشمند دانست.

وی با اظهار امیدواری برای بازگشت بخش مهمی از ارز حاصل از صادرات سال‌های 97 و 98 به چرخه اقتصادی کشور  تصریح کرد: لازمه بازگشت ارز حاصل از صادرات را همفکری و تعامل کلیه دستگاه‌ها اعم از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و جامعه صادرکنندگان است.

وی به برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص مساعدت به صادرکنندگان در خصوص ایفای تعهدات ارزی اشاره و تصریح کرد: از هفته گذشته نسبت به دعوت از صادرکنندگانی که در رفع تعهدات ارزی خود با مشکل روبرو هستند، اقدام شده و مراتب جهت بررسی و جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

قمری برگزاری کمیته اقدام صادراتی و کارگروه پایش رفتار تجاری را از دیگر رویکردهای سازمان توسعه تجارت ایران در جهت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دانست و گفت: صادرکنندگان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و باید از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود در شرایط فعلی اقدام می‌کنند با تدوین بسته‌های تشویقی از سوی بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی تقدیر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان