گرانی مرغ و تخم مرغ پای خاوازی را به مجلس کشاند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس از حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه فردای این کمیسیون خبر داد.

گرانی مرغ و تخم مرغ پای خاوازی را به مجلس کشاند

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ، اظهار داشت: قرار است در جلسه فرداسهشنبه (17 تیر) با حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی  و معاونانش  دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ بررسی شود.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون با حضور معاونین وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و همچنین اتاق بازرگانی، بیان داشت: در این جلسه پیشنهاداتی برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ مطرح شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در همین راستا ادامه داد: یکی از این پیشنهادات این بود که باید ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی کارشناسی‌تر مصرف شوند؛ چرا که میزان ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی رصد نشده و این امر کاهش فعلی در بازار را به همراه داشته است. پیشنهاد دیگر این بود  که کمیته مشترکی بین وزارت کشاورزی، «صمت» ، بانک مرکزی و همچنین کمیسیون کشاورزی تشکیل شود تا دلیل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ به صورت کارشناسی و دقیق بررسی شود و مرغ به قیمت واقعی خود بازگردد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: همچنین قرار است  در جلسه فردا با حضور آقای خاوازی وزیر جهاد کشاورزی درباره پیشنهادات مذکور و سایر پیشنهادات مطروحه برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ بحث و تبادل نظر شود تا در این باره به جمع بندی نهایی برسیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان